Fråga: Ändra "statusbar-widgets"

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av PatricF, 29 maj 2012.

1. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Tjenare!

Har suttit här med min SGS3 nu i några timmar och stör mig något fruktansvärt på de jäkla "statusbar-widgetsen" eller vad det heter, de WiFi, GPS, Sound etc.

Hur ändrar jag vad som visas där uppe? Och kan jag ändra färg till blå istället för den äckliga gröna som skär jämfört med resten av UI't?

Det jag stör mig på mest är att när man drar ner statusbaren så "slidar" dom åt höger för att visa att det finns fler att välja mellan, enligt mig är detta riktigt äckligt och vill bara få bort det eller få det likna hur CM9 har det...

2. Incubus

Incubus Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75

MINA ENHETER

Om du inte kan hitta något i inställningar där det går att stänga av.. så tror jag nog att det enda sättet är att slänga in en ny ROM. Men jag vet inte till 100%..

3. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 117
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Du får lägga in en ny ROM om du vill ändra utseende på dessa.

Tapatalked med SGS2

4. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Tråkigt, hade hoppas på att det skulle gå att ändra på något vis. Jag har dock inga problem med custom ROM, jag kör aldrig med standard ROM på någon av mina telefoner mer än en vecka innan jag flashar in något nytt men detta va till flickvännen och hon gillar inte när jag håller på att pilla med hennes telefoner hela tiden :P