Hej! Jag har en HTC Hero, som jag dock inte har någon lust att köra Sense på, så har ju då rimligt nog stängt av det, dock är ju fortfarande "notificationbaren" eller vad den kallas, alltså där alla notifcations, vad för teckning man har osv. är längst upp, jo, den är ju fortfarande svart, även när man "drar" ner den är den ju inte orginaldesign, och sedan är ju även lock-screenen sense egna. Så jag undrar om det finns något sätt att få dessa som "orginal" också? Utan att behöva installera ett annat rom, eller något i den stilen. Är ny här på forumet och inlägget blev lite ostruktyrerat och ihopslängt, ber om ursäkt för det.
Även jag har letat en del och velat göra detta. Helst skulle jag vilja ha den helt utan HTC-grejer och installera vanilla android på min. Detta är vad jag hittat (detta inkl. att installera en annan rom dock): http://android.modaco.com/content/htc-hero-hero-modaco-com/292601/google-ion-rom-for-hero/ Lite synd att det är en så gammal rom. Jag ska försöka be Paul (en i MoDaCo teamet) att göra samma sak med Magic's 1.6 rom
Så det verkar inte finnas någon möjlighet då att få "the real deal" utan att byta ROM? Surt... Känner mig inte så sugen på att börja experimentera för mycket mobilen. Hmm...