Ändrat default gmail-konto. Problem med sync

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av 007Magnus, 6 apr 2010.

1. 007Magnus

007Magnus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Var tvungen att ändra mitt standard gmailkonto som mobilen tar emot e-post på(och som alla appar mm registreras mot).

Anledningen till ändringen var att jag fick för mycket mail som väcker mig mitt i natten, men behöver ha notificationsignalen på för mitt jobb, enklast att skapa nytt gmailkonto dit jag vidarebefordrar enbart jobbrelaterade mail via filtrering från mitt huvudkonto på gmail.

Ändringen gick att göra via settings->applications->google apps och att välja "Clear data"
    Och sen gå in i "Data syncronisation" där det dök upp ett meddelande om att jag inte hade ett gmailkonto, där gå vidare och signa in till mitt nya konto.
    Och sen gick synkroniering igenom och jag trodde allt var helt ok.
    (allt det här via tips i annat forum).

Jag testskickade mail och det dök upp som notification i den där översta raden på mobilen och jag kunde öppna mailet därifrån.

MEN...

Om jag går in via gmailsymbolen när jag inte fått mail, så får jag ett meddelande om att "Your email wil appear shortly" och längst upp på statusraden (där notifications och annt dyker upp, heter det föresten statusrad?) så står det "Waiting for sync".

Med andra ord så är det något som blivit galet.
    iofs så kan jag ju nu alltid öppna nya mail som kommer in via en notification, men det känns lite ovisst om det här gjort att något annat blivit fel.

Någon som vet hur jag kan fixa det här?

Behövs det en fabriksåterställning?

Och om jag fabriksåterställer, vilken version återgår telefonen till då?
    Har just nu 2.000.16 installerad och vill inte få den ursprunliga kassa romen och sen behöva flasha igen.
    Eller är det liga bra att flasha med samma rom igen, är det möjligt med download toolen att flasha om samma rom en gång till(dvs finns det någon koll i den som omöjliggör att man gör om det)?

EDIT :
    Hade inte tålamod att vänta på svar så jag flashade helt enkelt om den igen.
    Dock stötte jag återigen på problem med den opålitliga download toolen.
    Misslyckad flash där en recovery krävdes, enlig toolen.
    Samma som senast.
    Fick hard resetta (volume up+camera+power) och vipps så fungerade det att flasha en andra gång.

Är det någon som vet om man alltid kan köra en flash utan att vara inne i själva OS;et? Dvs köra med en sån här hard reset varje gång innan man kör toolen? Känns mer pålitligt!

Last edited: 6 apr 2010