Problem: Ännu en fail..

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av fjal, 13 november 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. fjal

fjal Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena!

Eftersom jag var trött på att min S2:a gjorde random omstarter, stänger av sig under samtal efter jag hade installerat 2.3.5 så tänkte jag att jag skulle ge mig in i matchen och testa att roota och slänga in CM7 för och se ifall det fungerade bättre plus att det är kul med lite nytt utseende och funktioner. Jag har inte gjort nått sånt innan och läst att det kan vara lite bökigt men hur svårt kan det vara tänkte jag.

Själva rooten körde jag enligt:
    https://swedroid.se/forum/43744-guide-roota-din-sgs2.html

Och det kändes som jag lyckades.

Sedan för att köra in CM7 så körde jag efter:
    Samsung Galaxy S II: Full Update Guide - CyanogenMod Wiki

Installerade ClockworkMod och det gick rätt bra med. Rena barnleken där här tänkte jag ungefär här. Sedan så körde jag vidare med Method via Recovery delen och jag kommer inte förbi punkt 9.

Jag sparade ner CM och google apps på sd kortet men när jag ska gå in external_sd/ så blinkar den bara till och kommer tillbaka till listan där man ska välja vilken zip fil man ska köra. Jag formaterade aldrig SD-kortet innan jag började vilket jag kanske skulle ha gjort. Så nu är jag ju fast! Kan inte starta upp telefonen längre utan den rebootar hela tiden efter S2 loggan. Så nu behöver jag lite hjälp så jag undrar ifall någon har tid och lust och hjälpa mig ur den här knipan eller om det är bara att slänga och köpa en ny det har jag dock ej lust med att göra.

2. fjal

fjal Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lyckades! Fick lägga CM på telefonen istället för på sd kortet. Löst med andra ord :P

3. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1.714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    löst och *låst*
    :)

Skickat med ett samarbete mellan Tapatalk och min S2'a.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.