ännu en max 3000kr tråd

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Biopower, 25 juni 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Biopower

Biopower Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Äger en arc idag. Är relativt nöjd men är sugen på att byta. Förut var jag inne på att jag ville ha en mindre skärm men efter att frun skaffat iphone så inser jag att jag gärna stannar på 4" ellet mer.
    Gillar min arc mer sedan den fick ics. Startar inte om launchern lika ofta och verkar allmänt lite snabbare än gb. Däremot så vore det trevligt med lite snabbare lur. Bra kamera är viktig, samt bra mailapp. Vill även ha frontkamera för skypesamtal.
    Hade det inte varit för frontkameran kanske en arc s vore något, fast många säger att den inte känns snabbare än arcen.

I min budget kan man ju få fjolårets high end lurar eller dagens medelklass. Frågan är vad man ska satsa på? Beg är inget alternativ för mig.
    Htc sensation xe eller xl ?
    Motorola razr?

Finns säkert fler men någon som är mer insatt än jag får gärna dra för och nackdelar med olika mobiler i prisklassen.

2. orangesanfransisco

orangesanfransisco Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

motorola razr, finns på elgiganten för 2490, plus ICS som kommer snart till den

Last edited: 25 juni 2012
  3. Biopower

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Motivera gärna.
    Gillar priset skarpt! :)

4. Biopower

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Är det förresten klart till 100% att Razr ska få ICS? Är datum för det klart?

5. Cirap

Cirap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

det är klart till 100%

utrullningen har tydligen börjat i USA idag

6. orangesanfransisco

orangesanfransisco Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

7. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Samsung Galaxy S2 :) det e klart, man vill alltid ha nytt och det finns en viss känsla att förnya sig. Däremot skulle jag inte byta upp mig från Arc till en 3000kr-telefon. Skillnaden blir nog inte så jättestor. Visserligen kanske du kan hitta någon att göra ett byte.
    S2an är en telefon som finns bland många konsumenter och det brukar tjäna rätt så bra i service om kundmassan till tillverkarna är stora.
    Men innerst inne vill jag ge rådet att stanna kvar med din telefon du har om du inte skulle ha en bland eliten - vilket inte är 3000kr utan en och en halv tusenlapp till minst.

Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2

8. Biopower

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Utbytesbegäret är stort efter 13 månader med samma mobil:) Anledning till byte är främst: Gillar inte segheten som uppstår iband när man stänger ner appar eller startar nya. Opera Mobile startar om sig när man har för många fönster igång. Även andra appar kan stänga ner sig då och då. Antar att det är minnesbrist?! Funkar lite bättre sedan ICS och fabriksåtertällning brukar hjälpa ett tag. Kvalitetskänslan är lika med noll på arcen. Den börjar se sliten ut. Skärmen fungerar inte så bra i solljus.

S2an är jag inte så förtjust i, dels plasten och sen gillar jag inte designen.

Det är väl typ sensation xe och razr att välja på då?! Skiljer ca 1000:- i inköp. Frågan är vilken som är mest prisvärd?

Razr lockar mest pga av priset och att den ska tåla en del stryk. Arcen har fått stå ut med mycket men har trots allt hållt.
    Nackdelar känner jag inte till så mycket om på Razr så ni får gärna upplysa mig.

9. ASR

ASR Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1.016
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    RAZR såklart. Du får inte en bättre androidmobil med den byggkvaliten. För det priset och att ICS kommer snart så är det verkligen ett kap för 2.5k

10. Biopower

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Är Razr dålig på något?

11. ASR

Mottagna gillanden:
    1.016
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    På att inte ha fått ICS, än. :P annars så ser jag inga nackdelar med den

Edit: Jo den har låst bootloader men killarna på XDA har lyckats komma runt det så de inget problem längre

12. Biopower

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Är det sagt när ics ska komma till razr i sverige?
    Rommar och sånt håller jag inte på med så det gör detsamma.
    Enda tveksamheten jag har är storleken. Visst är den tunn men ganska blaffig i övrigt och lite kantig. Det hade vare fint med en lite smäckrare nalle men man kan inte få allt... Borde ta mig till giganten och känna på den.

13. ASR

Mottagna gillanden:
    1.016
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    Q2 vilket borde vara innan 30 juni..I USA har den redan börjat rulla ut

14. Biopower

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Bokade en Razr på Elgiganten men så såg jag att den vare ännu billigare på Siba. Bokade en där med men fick nyss ett sms att det inte fanns någon kvar trots att det fanns lagersaldo på deras hemsida.

15. Biopower

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Jag fick kalla fötter och hämtade aldrig ut någon Razr idag. Blev skraj för att den kanske inte ska upplevas som en förbättring jämför med min Arc... Fast nu ångrar jag mig lite... Fan va trött jag blir på mig själv!!! :mad:

16. ASR

Mottagna gillanden:
    1.016
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    Been there, done that. Vill bara påpeka att ICS till RAZR är försenad och kommer inte leveras Q2 (dvs slutet av denna månad) finns dock flera sätt att kringgå detta (bl.a flasha in stabila ICS läckor från XDA) ska försöka fixa en guide och posta det i RAZR-forumet.

17. Biopower

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Visst är det jobbigt!! :(
    Beslutet faller inte på om det finns ICS eller inte utan det var mest förbättringsvärdet samt att den kändes lite stor i näven. Vill kunna smsa med en hand och det upplevdes som lite krångligt. Vet dock inte om det var stöldskyddet på baksidan eller om det var själva telefonen som gjorde det knepigt...

18. Biopower

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Har börjat snegla lite på Galaxy Nexus nu. Blir dock lite orolig när man läser om batteriprestanda i olika tester. Har det förbättrats något med mjukvaruippdatering eller är den fortfarande som när den lanserades? Kanske inte ens har med mjukvaran att göra?

19. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8.738
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Galaxy Nexus är riktigt bra. Har haft en sedan i vintras. Ångrar inte köpet en sekund. Batteritiden är bra i vanlig användning. Den har väldigt bra standbytid, däremot slukar skärmen en hel del batteri. Det är därför man finner så olika upplevelser av batteritiden. I tester när video eller surf strömmas konstant får den dåliga betyg. För de flesta användare får den dock bra betyg eftersom de flesta inte har skärmen påslagen 3-4 timmar per dag.

20. Biopower

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Tack för svaret. Jag surfar en hel del och har tyvärr ingen laddningsmöjlighet om dagarna så det kanske inte är rätt telefon för mig?!

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.