Ännu en ROOT fråga :)

Discussion in 'Magic' started by EEKEN, Jul 2, 2010.

1. EEKEN

EEKEN Kid Droid Medlem

Telefon:
    Oneplus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 5
    Tjenare Swedroidfolket!

Jag följde denna guide igår (http://rootyourmagic32a.blogspot.com/2010/04/root-htc-magic.html) och kom till STEG 10. När jag får upp min recovery/bootscreen (Sapphire 1.76) så kan jag bläddra upp och ner men jag kan inte välja något. Om jag trycker på "mittenknappen" eller tar för lång tid på mig så startar telefonen om. Vilket knapp skall man använda för att välja ett alternativ? Eller vad är fel?

Laddade ner ASTRO och kollade mina filer. Verkar som om min updatefil (.zip) inte ligger kvar. Kan vara det.

Last edited: Jul 2, 2010
  2. fryguy

fryguy Senior Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4
    Jag klickar på trackballen för att välja i recoveryn. Flash zip from file eller nåt sånt står det i menyn (iallafall när man ska flasha rom, minns inte om man gjorde på samma sätt för att flasha recoveryn). Om den inte hittar minneskortet så vänta en stund och testa senare då det verkar ta en liten stund innan den mountat det.

3. reidar

reidar Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det där hände mig när jag körde en Magic-recovery med en ny radio (6.x istället för 3.x) för den nya radion behövdes en hero-recovery.

4. EEKEN

EEKEN Kid Droid Medlem

Telefon:
    Oneplus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 5
    Enligt den guiden jag länkat så är det HERO-recoveryn jag har installerat. Men som sagt så hade min update fil (.zip) försvunnit eller ej hamnat på sdcard. Har inte haft tillräckligt med tid och har därför inte gjort något mer då jag inte vill vara utan mobil om något går snett. Får se här i veckan om det blir gjort :)

5. Skumberg

Skumberg Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja provade den guiden jag med, men ja kommer bara så långt som att jag ska köra in RUU'n men får bara Error 170.

Har testat byta drivisar, stänga av/sätta på Debugging men vill sig inte alls för mig.