Ännu inte fått 2.1

Discussion in 'Hero' started by pixy, Sep 7, 2010.

1. pixy

pixy Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej,

Jag har nu haft min HTC Hero i 1 år och kör Original ROM. Trots detta har ännu ingen uppdatering till 1.6, 2.1 eller "support-uppdateringen" dykt upp.

Jag har försökt att ställa fram klockan (både månader och år) samt kört en Factory Reset, men inget tycks hjälpa.

Drönarna på HTC har inget att komma med så nu hoppas jag att ni kan hjälpa mig.

Väntar jag inte tillräckligt länge innan jag ställer tillbaka klockan eller har ni några andra tips och tricks som kan ge mig 2.1?

Ha det gött,
    Jesper

2. avindal

avindal Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja du kan ju köra in en custom ROM istället så slipper du vänta :)

Elelinux 2.2 är ju fin om du vill slippa Sense, om du vill ha det kvar rekommenderas Elelinux Legendary

Instruktioner för hur du installerar custom ROM hittar du i Wiki-n.

Last edited: Sep 7, 2010
  3. pixy

pixy Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack Avindal,

Jag är verkligen en nybörjare när det gäller att flasha ROMen.
    Kan du beskriva lite kort hur jag skall gå till väga? Typ 1,2 3?
    Ska kolla in länken och sedan skrida till verket om du kan övertala mig varför det är bättre med en Custom ROM? Vilken Custom är bäst?

/Jesper

4. avindal

avindal Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjena!

Hur du ska gå till väga står exakt i Wikin som jag länkade till.

Custom rom är bättre eftersom du inte har de begränsningar som du har i en officiell, bl a kan du få tillgång till betalapps i Market, du kan t o m installera en ROM med den nyaste versionen av Android (2.2) som inte släppts officiellt till HTC Hero.

Du har även funkationen Apps2SD vilket gör att du kan installera många fler appar i telefonen eftersom den kan använda utrymmet på SD-kortet för att lagra dem och inte bara telefonens inbyggda minne.

Du har också möjlighet att välja en ROM-en som passar just dig, med eller utan HTC-s "Sense". Själv föredrar jag att slippa det :cool:

Det finns många fler fördelar. Nackdelar ser jag inga direkta eftersom det enkelt går att återställa telefonen till den officiella mjukvaran om man så skulle vilja. Jag fick själv göra det innan jag skickade in den på service.

5. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Vad jag vet så måste man ha den senaste uppdateringen som finns på htc:s sidor för att sen kunna installera 2.1.
    http://www.htc.com/se/supportdownloadlist.aspx?p_id=283&act=sd&cat=all

Om du har haft din hero i 1 år så har du en tidigare version. Så installera den, sen borde du få en förberedande uppdatering, kan krävas att du ställer fram datumet för att få det.

Men eftersom du oavsett förlorar all information på telefonen förutom det på sd-kortet så kan du ju lika bra roota och installera en custom rom.

Last edited: Sep 7, 2010