Äntligen fungerande in-ear headset till DHD?

Diskussion i 'Desire HD' startad av akiis, 1 sept 2011.

1. akiis

akiis Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har under en längre tid letat efter ett headset som är kompatibelt med DHDn vad gäller knappar och funktioner och blivit mer och mer besviken när jag insåg att det helt enkelt inte fanns om man inte ville köra bluetooth.
    Imorse satt jag och gjorde ett sista försök att finna ett headset och hittade följande:
    nocs – you we music – NS200HTC

Den säljs bl.a. på webhallen och teknikmagasinet och produktinfon säger att den ska fungera med byta låt/svara/lägga på/play/pause (även volym enligt manualen men den verkar vara för iphone-versionen).

Nu till min fråga:
    Har någon testat detta headset och kan bekräfta att knapparna fungerar som de ska samt att ljudkvalitén är hyfsat mkt bättre än original-headset?

Jag har mailat till företaget som producerar headsetet och väntar på svar från dem, kopierar in det här när jag fått ett!

Svar från NOCS:
    Jag kommer sannolikt köpa dessa under de kommande dagarna (lite ont om tid pga flytt etc) men om någon redan har erfarenhet av dessa hörlurar så skriv gärna vad ni tycker!

Last edited: 1 sept 2011
  2. ZeroChoice

ZeroChoice Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har dessa hörlurar, tycker de är riktigt bra. Skönt att kunna ändra låtar fram och tillbaka. Fungerar utmärkt till Spotify även.

3. antonholmstedt

antonholmstedt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    183

MINA ENHETER

Jag kör med Urbanears och de har också knappar som fungerar med HTC :)

4. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Har för mig att jag läst nånstans att htc:s telefoner är kompatibla med iphone headset. Borde ju inte vara så svårt att testa. Var och varannan människa har ju kräkapple

EDIT och då ökar ju valmöjligheterna rejält eftersom alla, inkl. bensimackar säljer tillbehör till vomiphone

Last edited: 12 sept 2011
  5. johejdu

johejdu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

:) Har istället köpt ett riktigt bra budget headset Philips SHE8005. 349kr på Ellos :)
    Tillsammans med Equalizer appen går det få fram ett suveränt ljud för Spotify.
    Bra bas mm (för pengarna). Tyvär endast volymkontroll och svarsknapp...men funkar med DHD.
    ...tja.... :) ett budgetförslag som verkar vara av hyffsad kvallitet. IMHO

Gubben Stefan

6. krister02

krister02 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Samsung SBH650 <3:)