Diskussion: Äntligen så funkar ID3-tagg + equalizer tillsammans med SGS2 och SE MW600

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av robinofstockholm, 6 jun 2011.

1. robinofstockholm

robinofstockholm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

En nyhet iaf för mig...

Har använt SonyEricssons MW600 bluetooth stereoheadset i över ett år. Nu har jag införskaffat mig ett nytt sådant fast den här gången helvit färg.

Upptäckte idag... att man ser i detta headsets display vilken låt (textform) man spelar. Vilket är helt underbart. Har väntat på id3-tagg liksom i evigheter.. och SGS2 verkar vara den första telefonen som erbjuder detta (efter SonyEricsson givetvis)

Kan någon förklara för mig vad det beror på att SGS2 har detta?

Last edited: 6 jun 2011
  2. FortuN

FortuN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    98

MINA ENHETER

Hur menar du nu? I Mw600 ser du vilken låt du spelar i musikspelaren, det har man jämt gjort? Och trackid samplar ju in några sekunders ljud från någon radio eller liknande så du kan se vad det är för låt som spelas, och Trackid finns väl bara till SE telefoner? Eller är jag helt vilse?

3. Scroller

Scroller Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

TrackID stöddes väl inte av android innan? Funka ju fint om man körde med nån Nokia typ 3720 för de stödjer trackid. Men det funkar alltså nu även i android? Kanske nått man fixat i ginger då? Om jag inte är fel på det tror jag inte ens de funka på X10an.. man kan ju tycka se hade fixat till så de funka på den luren annars eftersom de skeppa med mw600 där..

4. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Tror att han pratar om id3-tag :)

Sent from my Desire HD using Tapatalk

5. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Syftar på headsetets display. Förut kunde man inte se vilka låtar som spelades om man inte hade en SonyEricssons telefon som man sammankopplade headsetet med.

Dessutom så fungerar telefonens equalizer tillsammans.. oxå en stor nyhet !!

Jag hade senast en HTC Desire HD med orginal gingerbread och dessa funktioner fanns inte...

baracken, ja jag syftar på id3-tag (det är väl så det heter) :)

6. Scroller

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det funkade även med apple vet jag. Men inte på min dåvarande lur HTC Desire. Trodde kanske man lagt in trackid i gingerbread, men då är det nått annat som gör det funkar på Galaxy S då.. om det inte är en uppdatering av gingerbread som finns i galaxyn..

7. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Jag hade en iPhone 4 hela hösten förra året och kan säga bara.. att jag inte kunde inte se någon text i headsetets display. Sen bytte jag till en SGS som jag hade nån månad (tills jag tröttnade på den) ingen text där heller. Blev istället en HTC Desire HD som jag uppdaterade med gingerbread.. fanns inte heller den funktionen.

Nu är jag en SGS2 ägare sen nån dag tillbaka, blev rejält glad att den funktionen finns med.. misstänker att man kan se inkommande nummer på denna headsets display. Kanon mao!

Jag har aldrig gillat sladdar och livet är enklare när man ser fördelarna tack vare detta headset

8. Scroller

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vad märkligt! Jag blir lite osäker när du säger så, för jag är väldigt säker på att låtnamn å så visades när jag parade mitt mw600 med polarens 3GS. Är ju oerhört märkligt om de skulle ha tagit bort funktionen i 4:an. Men struntsamma är ju kanon det funkar i gs2 :)

Håller med om de med sladdar.. funkar perfekt med det headsetet.. sladdar trasslar man bara in sig i sen går det till en viss punkt när man bara sliter loss allt haha eller så är det kanske bara jag som tröttnar så pass på det :)

9. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Sen så har detta headset många fördelar.. jättelång batteritid, mycket bra ljudkvalite oavsett lurar (egna eller de som ingick)

Nu känns headsetet ännu bättre då man kan använda SGS2 equalizer tillsammans oxå.. ljudupplevelsen är total. En stor NYHET iaf att detta funkar !!!

10. Scroller

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Lurarna som följer med är inte mycket att ha tycker jag.. men så är det typ alltid. Sen är jag lite av en ljudfantast. Köpte ett par lurar för typ samma pengar som mw600 kosta då blev jag nöjd. Klart se inte kan skicka med så bra lurar, då får de ju ge bort mw600an Hehe

11. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

MW600's lurar är ganska OK faktiskt. Nu är hela ljudupplevelsen mycket bättre då man kan använda sig av SGS2 equalizer. Och då är allt ett snäpp högre. Man märker skillnaden direkt. Och stor skillnad är det faktiskt. Testa så får Du se !!

Jag är inte nån expert på lurar.. så jag kan inte uttala mig om. Allting är så relativt hur man upplever ljud

12. Scroller

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det hjälper en del men har lurarna inte den kvalitet man kräver så hjälper ju inte eq. Den fin justerar ju bara. Men ja det är helt klart subjektivt var ribban ligger för vad man tycker är bra eller dåliga lurar.
    För mig drar de bifogade lurarna mot det dåliga hållet helt klart, även om det finns sämre.

Men jag tycker inte heller de ska skicka med superlurar. En del uppskattar inte den kvaliteten å ska då inte heller behöva betala för det. Samt att jag vill så mycket som möjligt av priset ska gå till enheten så man känner man får valuta för pengarna så kan man köpa bättre tillbehör till enheten sen.. för hur de än gör när de skickar med tillbehör kan inte alla bli nöjda. Då är det bättre de medskickade tillbehören knappt kostar nått ;)
    Där har du min filosofi vare sig du ville ha den eller inte haha :)

13. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Bra att alla har sin åsikt. Så ska det vara...

Enheten är ju billig i sig och man ska def. vara nöjd för det man får för pengarna. Och vill man ha bättre lurar då ska man def köpa det.

Jag personligen gillar märket NOCS.

Som sagt... lurar är en produkt som slits ut ganska snabbt iaf för mig. Köper nog 2 ggr per år..

14. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Fan jag blev ju av med mitt MW600 härom dagen så blir nog att köpa ett nytt :) bara jag inte får såna här med gummikuddar som man stoppar in i örat :( hatar dom

15. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Du kan räkna med att du får detta eftersom det är standard i förpackningen. Å ena sidan kan du stoppa in vilken hörlur Du vill i "dosan"

16. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Var inte standard förut =/ förut fick man med samma som man fick med till SE:s walkmantelefoner, tycker dom var skönare men kanske finns att få tag på någonstans.

17. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Pratar vi om MW600 Stereo Bluetoothset så ingår det såna här lurar som standard. Hade förut ett par likadana fast svarta som jag förla mig i år.. köpte under april ett par vita som är så supersnygga

mw600.jpg

18. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Kan vara så att jag kommer ihåg fel, kan ha tagit lurarna från någon walkman jag haft, men gilar faktiskt snäckorna bättre :) men det är för att jag tycker att det skaver med såna du har på bilden (typ koss the plug) :) men det löser sig ^^

19. fristil

fristil Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

trevlig nyhet, letat fram min gamla MW600 som jag fick med när jag köpte x10i
    Drar Blutooth mkt kräm från Galaxyn?

//Micke

20. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Du kan känna dig helt säker att MW600 inte drar ner på telefonens batteritid.
    Det blir många timmar av bra musik.. den saken är säker :)