Övrigt: Äntligen tillbaka till Note 4

Diskussion i 'Galaxy Note 4 - Allmänt' startad av Lasse58, 19 nov 2015.

1. Lasse58

Lasse58 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    721
    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    S24 Ultra
    Härligt, då var man tillbaka till Noten igen. För en månad sen sålde jag min Note 4 och skaffade en LG G4. Blev riktigt imponerad av kameran och känslan att hålla i den. Vartefter veckorna gick blev jag mer och mer sugen på Noten igen. Tillslut kunde jag inte hålla mig utan skaffade en Note igen.
    Varför jag bytte tillbaka:
    Amoled-skärm, oslagbart tycker jag. S-pen trodde jag aldrig att jag skulle sakna, men ack så fel, den är underbar. Batteritiden är bättre på Noten, i standbyläget drar G4:an "ingenting", men så fort man använder den rasar batteriet tämligen fort. Kunde heller inte vänja mig med on screen-knappar (5,5" blir max 5,3 med sådana).
    Inte att förglömma så har jag haft hela Note serien från N1, N2, N3 till N4. Fast i Noteträsket;)

kalleboston och helasm gillar detta.
  2. kalleboston

kalleboston Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    194

MINA ENHETER

Ja vissa grejor fastnar man för! Jag har också haft g4 och instämmer helt med dig. Den slurpade i sig procenten för snabbt när man använde den [emoji849]

Lasse58 gillar detta.
  3. Lasse58

Lasse58 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    721
    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    S24 Ultra
    Visserligen kändes G4:an lite bättre i fickan rent storleksmässigt, men det väger inte upp helheten. Under tiden jag hade den sneglade jag lite åt en platta, det gör jag inte nu med Noten. One device is enough;)
    Såklart rootade jag den direkt, kör stock men med adaway, 560 dpi mm. Kommer lägga in Nameless V4 så fort den släpps, den ska vara ett riktigt F1-monster.

4. paulreedsmith

paulreedsmith Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    477

MINA ENHETER

Känner precis likadant. Har Note 4 nu med igen. Är fullständigt allergisk mot onscreen-knappar. Tar plats, fula och ingen känsla. OLED all the way. När jag vet att jag har ett långt mail eller annat "arbete" framför mig drar jag alltid ut pennan och sätter igång. perfekt till Swype och att röra sig runt i systemet. Har haft N1-N4 och S2-S6

Lasse58 gillar detta.