Tjena! Det är dags för mig att köpa en ny smartphone och jag har tänkt att byta från ios till android. Men nu till frågan, är 2 GB ram tillräckligt? Har tänkt att ha 10-15 appar igång samtidigt och använde multitasking där imellan. Jag ska ha mobilen i 2 år frammåt. Telefonerna det står mellan är Galaxy S5 och Xperia Z2. Tack i förhand!
Ja det är tillräcklig för dagens användare. Tror inte du kommer behöva byta inom 2 år för att du har för lite RAM.
Sen är det ju intressant hur mycket av minnet i mobilerna som faktiskt är tillgängligt för användaren också, på Note 3 är det bara 2,4 GB (så det skiljer bara 0,5 GB mellan den och de flesta mobiler med 2GB RAM).
2Gb är absolut tillräckligt atm - och kommer vara det ganska länge till. Nu vet jag inte vad du kommer att köra för appar, men ska du inte multitask:a med 10-15 tunga spel så borde du inte ha något problem
Ja, men på en telefon som har 2gb i RAM minne, finns det kvar för användaren ca 1,4 Så i slutändan blir det ändå 1 gb skillnad mellan Note 3, och en annan Android på 2 gb
Tycker själv att min note 2 drar lite väl mycket ram. Ofta uppe å nosar på 1.5 använt ram så själv ska jag byta till en med 3 gb i ram. Ska bli spännande... Edit: just nu.... Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk
Säger ju inte jättemycket ändå, har du problem med att du bara kan ha ett ett fåtal applikationer innan de stängs eller så? RAM ska användas, när det tar slut börjar applikationer stängas för att göra plats åt nya.
I o med KitKat så har min Nexus 4 inte använt mer än max 1,2GB. Tror mer det är samsung skitmjukvara som drar mycket. Min användning nu: Skickat från min Nexus 4. Stavfel kan förekomma! Deal with it
Siffran att jämföra med är "minne tillgängligt till systemet": Note 3 - 2400 MB (ungefär) Huawei Honor 3X - 1963 MB Lenovo Vibe Z - 1858 MB Optimus G - 1817 MB. Nexus 7 2013 - 1805 MB Så det är inte 1GB mer på Note 3 än på andra mobiler. Sen "kvar för användaren" beror ju på bloat och där är ju inte Samsung bäst i klassen heller...
https://www.dropbox.com/s/gveoq6zlocyfvvp/Screenshots_2014-04-10-21-42-24.png Jag har 2,71 gb, vet inte om någon annan har mer på sin Note 3 Så visst är det 1 gb mer...
Är rätt säker på att den note 3 jag kollade på förut bara hade 2,4gb, men jag kan ju komma ihåg fel...
Det kanske är olika från den ena Note 3 till den andra... Vet inte faktiskt... Eller kanske olika för olika Android versioner, jag har KitKat nu, vilket jag även ångrar att jag uppgraderade till. Har förlorat min grymma batteritid Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
För mig blev telefonen bra mycket snabbare när jag uppdaterade till KitKat Skickat från min Nexus 4. Stavfel kan förekomma! Deal with it
Du kunde inte ha tagit en Screenshot? Jag har 1,8gb på min S4 så beror nog mycket på hur optimerade telefonerna och androidversionen är. Jag kör med 4.2.2 fortfarande^^ Men som svar på tråden så är 2gb ram absolut tillräckligt för ett bra tag framöver!
Tycker mina 2gb på nexus 4 funkar räcker, även när jag multitaskar mycket. går sällan över 1,3gb Som nu, har många appar igång. Men till tablet tror jag 3gb skulle passa bra som note 10.1 2014 har.
1. KitKat är verkligen bra på att spara på ram. Btw, använder du CM möjligtvis? Skickat från min Nexus 4. Stavfel kan förekomma! Deal with it