Är Acro S dum i huvudet?

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av Wavestation, 27 nov 2012.

1. Wavestation

Wavestation Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S21 Ultra
    Tjena! Jag funderar på att skaffa en Acro S men är lite tveksam till det där med inbyggt batteri. Jag har sedan ett och ett halvt år en Motorola Defy och den håller på att driva mig till vansinne. För att göra en lång historia kort... då och då totalhänger den sig och då får jag plocka ur batteriet för att få den på banan igen. Farsan har en Xperia Arc och även den kan tokhänga sig så att han får plocka ur batteriet. Även min gamla htc Legend kunde tokhänga sig men inte ens i närheten lika frekvent som min Defy. Att androidtelefoner är lika stabila som ett Windows 95 är väl bara att hacka i sig. Mina erfarenheter är inte OM de tokhänger sig utan NÄR den gör det. Och hur gör man då med en Acro S om man inte kan plocka ut batteriet? För jag utgår från att även dessa telefoner hakar upp sig.

2. llama

llama Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    telefoner med icke uttagbara batterier har en knappkombination som startar om telefonen från grunden, med samma effekt som om du skulle dra ur batteriet! brukar vara typ håll in strömknappen 10 sek och - knappen!

3. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 002
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Ursäkta om jag går lite OT, men du måste ha en väldig otur eller så vet inte Sony Ericsson vad dom gör kanske? :) Jag har haft en HTC Hero, LG Optimus 2X, Samsung Galaxy SII och Google Galaxy Nexus (Jag tror att det är alla jag haft?). Min O2X hängde sig ett fåtal gånger, vilket var ett vanligt problem när den var ny, dock skedde det så sällan att det knappast var något som störde mig.

Jag brukar alltid köra stock ett tag innan jag har gått över till nattliga byggen med CM, med några undantag då jag använt MIUI, AOKP osv kortade perioder. Jag har alltså använt "ostabila" byggen av Android sedan Android 1.5 och jag har aldrig haft problem med att mina telefoner har hängt sig.

4. tusenkonstnar

tusenkonstnar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

OM den hänger sig så håller du in powerknappen samtidigt som du även trycker in volymknapparna (minns inte om det var båda eller bara volymökningsknappen). Efter några sekunder vibrerar telefonen till och då görs en "hård" omstart. Dvs samma so om du skulle tagit bort batteriet.

För övrigt undrar jag var det är för telefoner du använt, har själv ganska många androider och har väl sedan 2009 haft färre krascher än jag kan räkna till på mina fingrar.

5. tobias84

tobias84 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    149
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro
    Platta:
    Samsung galaxy tab s7
    Övrigt:
    Samsung Galaxy watch 5 pro
    Power + volym upp så gör du en omstart av den.

6. Wavestation

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S21 Ultra
    Skrev jag inte det? Jag har haft en htc Legend och nu har jag en Motorola Defy. Farsan har en Xperia Arc som någon gång då och då hänger sig. Legenden funkade bra men den gav jag bort när jag köpte Motorolan. Jag kan göra en lång utläggning om vilka problem jag upplever med Motorolan men vi skippar det :) jo, just det. På förra jobbet hade jag en Samsung Galaxy Spica och den fungerade bra. Fast den använde jag knappt.

Kan man lite på att den där knappkombinationen verkligen startar om telefonen vid en riktig ärkelåsning?

7. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 002
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Kombinationen har fungerat bra för min granne med sin Sony Ericsson.

8. Cap_a

Cap_a Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Varken min X10i, Arc S eller Acro S har någonsing hängt sig. Du måste haft otur.
    Däremot har jag haft problem med hårdvaran på Arc S och Acro S. Så kvalitén käns inte som den bästa. Men där är det nog jag som haft otur.
    Men det flyter på bra med Acro S, inget direkt lagg trots många widgets och många appar igång samtidigt, kanske microlagg som inte stör mig. Med rätt spelare klarar den 1080 filmer utan problem.
    Inbillar mig ändå att Xperia V är ett bättre val men jag vet ju inte eftersom jag aldrig provat V.

9. Wavestation

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S21 Ultra
    Jag jämför med min nuvarande Motorola Defy och då är ju det mesta bättre. Xperia V är ju ett alternativ och kostar bara 500 spänn mer. Detta gör att jag misstänker att Sony kommer att dumpa priset på Acros S då Xperia V verkar vara en ersättare till den. Jag får ärligt säga att jag inte begriper mig på Sonys filosofi att ha 300 olika modeller och låta varje modell leva i ett halvår innan det kommer en ersättare. Kan man förmoda att Acro S kommer att prisdumpas när Xperia V börjar hamna i butikerna?

10. lintz

lintz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    104

MINA ENHETER

Fortsätter lite OT. Men med min erfarenhet av Optimus 2X och experimentering med diverse kernels rom samt OC och UC. Visar att det som ofta kallas "Deep sleep of death" har att göra med den lägsta klockfrekvensen som cpu'n tar. Min O2X får det problemet väldigt ofta när den lägsta frekvensen ligger vid 200Mhz, ställs den i stället in på lite högre tex 333Mhz så är det inga problem.

PS Deep sleep of death är när telefonen inte svarar på något efter att den stängt av skärmen och legat inaktiv en liten stund.

11. Wavestation

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S21 Ultra
    Nu har jag gjort min matteläxa och konstaterat att det skiljer närmare 1500 spännmellan Acro S och V, inte 500 spänn. Jag hade vestämt mig för att köpa en idag men fick kalla fötter av någon anledning. Det låg en på jobbet i en kartong så jag klämde lite på den och jag får väl säga att den kändes rätt bra. Skall se om jag kan klämma lite till på den imorgon.