Fråga: Är AppleCare+ eller AppleCare+ med stöld och förlust värt det?

Diskussion i 'Apple Allmänt' startad av Dejan195, 29 dec 2025 kl 13:22.

1. Dejan195

Dejan195 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    245

MINA ENHETER

Hej
    Köpte en ny iPhone till frugan i julklapp och har 60 dagar på mig att bestämma mig och jag ska skaffa AppleCare+.
    Har haft det som säkerhet på alla mina iPhones sen XS Max och det var den enda telefonen som jag behövt använda mig av det på. Frugan hade det på sin 12:a för säkerhets skull och använde aldrig det. Har bytt skal och skrämskydd pga att man tappat telefonen men aldrig så telefonen gått sönder.

Fick notis när man starta upp telefonen att man välja att betala 85 kr/mån eller 1695kr för 24 månade för AppleCare+
    Och för AppleCare+ med stöld och förlust kostar det 119kr/mån eller 2395kr för 24 månader direkt.

Tänker att jag har drulle via hemförsäkring så borde ju kunna använda den om något skulle gå sönder eller är det värt att skaffa? Den gången jag använde det var det väldigt smidigt att gå direkt via Apple och få ny telefon direkt samma dag så det är väl servicen som blir snabbare.

2. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 889
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Har man en hemförsäkring att lita på, kanske med billig eller ingen självrisk så funkar det väl
    Jag brukar skaffa 24 månader Apple Care på hörlurar, och betala per månad för telefonen. Sen när telefonen inte känns lika värdefullt, brukar jag ta bort försäkringen

egentligen handlar det för mig om psykiskt lugn, då telefon och annat lånas ut till ungar, används i arbetet som inte är riskfritt

Den enda gången för över tio år sedan som jag använde hemförsäkringen blev det utan självrisk eller tjafs, så vet inte, kanske räcker det fint egentligen

bernard gillar detta.
  3. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    48 129
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag har bara AppleCare på klockan då den är mer exponerad och jag vill inte ha något skydd på den, har inte behövt använda det hittills (är inne på min andra Watch Ultra nu sedan fyra år tillbaka).

Har man ett reko fodral och skärmskydd på telefonen kommer man rätt långt med garantin och reklamationsrätten (om telefonen nu skulle ha något fabriksfel, vill säga).

Beror förstås lite på vad man tycker att man har för riskprofil också. Det är lite skillnad på om man tex arbetar på kontor eller arbetar som arborist och hänger i träd om dagarna, där kross- och fallrisken kanske är något högre.

Last edited: 29 dec 2025 kl 13:54
  4. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 344

MINA ENHETER

Har haft Apple care + på alla mina senaste telefoner, har aldrig behövt använda den (än). För mig handlar det mer om en känsla av lugn OM det händer något. Hemförsäkringen täcker ju mindre o mindre ju äldre telefonen blir och efter 1-1,5 år är ju frågan om det i deras mening finns något värde kvar. Är alltid väldigt rädd om mina saker, använder både skal o skärmskydd och lägger inte ifrån mig telefonen överallt utan har den i fickan men det känns ändå som en trygghet med Apple care +