Är det bara å slänga luren nu eller?

Diskussion i 'Blade' startad av hogberg, 18 apr 2011.

1. hogberg

hogberg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Halloj där!

Nu är det som så att jag har åter igen har gett mig på saker jag inte förstår mig på. Jag tänkte fixa lite med telefonen jag har på test. Men det blev inte så bra fixat kan man säga.

Det hela började med att jag lånade en kompis telefon för ett eventuellt köp. Han hade lagt in clockwork mod 3.0.0.5 på den. Å installerat android 2.2. Då tänkte jag att jaaaaaa, jag vill ju prova 2.3. Det kan ju vara kul. MEN det skulle jag ju inte gjort. Jag uppdaterade först clockwork moden med "recovery-clockwork-3.0.2.4-blade-gen1-update_signed" det gick bra. Men när jag skulle köra min zip fil med "cm_blade_full-40" så belv det nåt fail skit. Då tänkte jag (eller tänkte inte) att jaha jag kör ju "recovery-clockwork-3.0.2.4-blade-gen2-update_signed" istället. Men nääääääää.. Det skulle jag ju inte ha gjort. Det ända jag ser nu är den gröna gubben som jag förut gillade. Men jag börjar bli trött på han å vill att han ska dra å köra igång telefonen.

Så min fråga är: Är det bara å kasta skiten eller går det att fixa?
    Det som händer när jag startar den är som sagt att den gröna gubben kommer fram på skärmen, samt att "tillbaka knappen" längst ner till höger på fronten lyser rött. Det hände också en gång att datorn kände av telen via usb. Men det gör den inte heller nu längre.

Skulle vara tacksam för svar. Det är fritt fram att retas å mobbas! jag kan behöva det så jag inte gör såhär igen!

2. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Fungerar inte Vol-ner + On alls?

hogberg gillar detta.
  3. hogberg

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

nope. Den laddar upp så jag ser gubben, sen blinkar det till å gör detta om å om igen tills jag släpper vlo-ner knappen. När jag släpper vol knappen så kommer "gröna gubben" farm å så händer inget mer!?

4. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    CM7 N40 är Gen2 så den bootar inte och sedan lade du på Clockwork för Gen2 också. Lite jobbigt för då bootar varken recovery eller boot partitionen. Hade det varit en Gen2 så hade den nog varit körd nu.

Men eftersom den är en Gen1 telefon så finns det tack och lov en utväg. Kör enligt post nr 2 i denna tråden: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=37364

Kopiera också in t.ex. Swedish Spring RLS4b på minneskortet när du ändå håller på så har du en bra ROM (som stöder både Gen1 och Gen2) att slänga på efteråt.

Last edited: 18 apr 2011
    hogberg gillar detta.
  5. hogberg

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

även samma resultat om jag håller ner både on och -vol knapparna.

6. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Ja, just det, eftersom det är en Gen1 så kan du förmodligen också köra volymupp för att starta fastboot läge (fastnar på androiden) och flasha på en ny clockwork m.h.a. fastboot (fastboot.exe flash recovery recovery-clockwork-3.0.2.4-gen1.img)

Är det en hyffsat ny Gen1 så kan dock fastboot vara spärrat men metoden jag föreslog ovan bör dock fungera.

hogberg gillar detta.
  7. hogberg

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för så snabbt svar! håller på å tankar ner Swedish Spring RLS4b nu. Återkommer om hur det gick :)

8. hogberg

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

HAHAHA! Nu är den igång igen!!! TACK TACK TACK TACK TACK TACK!!!! Jag älskar dig kallt_kaffe!!! :)