Är det bara jag?

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av H3gge, 12 aug 2009.

1. H3gge

H3gge Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej hopp, fick min Galaxy för snart 1 vecka sedan. Beställde den från Handyattacke.de verkade vara en seriöst butik. Blev nästa ett impuls köp, jag köpte den o en kompis en HTC magic.
    Är det bara jag som än så länge är nöjd med min Galaxy? Har inte hittat några större buggar.. visst batteritiden är inte den bästa än men kanske tar sig efter ett par laddningar. Sen drar ju denna typen av mobilen mer kräm.

Så den stora frågan är..... bara jag som e nöjd med min?

2. phete

phete Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har du inte uppdaterat så förstår jag dig helt. Problemet är dock att vi som körde uppdateringen fick med oss en massa buggar och skit :)

3. H3gge

H3gge Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej, jag har inte ens kollat hur man uppdaterar ^^. Förresten vilken "firmware" version är det ni har som har uppdaterat då? Och ja hur uppdaterar man när det har kommit en vettig?

4. Simon G

Simon G Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag är grymt nöjd, om man bortser från de buggar som sägs komma från uppdateringen! Så du är inte ensam. :)

Du uppdaterar genom PC Studio (på cdn som följde me)...

EDIT: Kan tillägga att batteriet blir betydligt bättre efter 5-10 laddningar, vlket i mitt fall är ca en vecka!

Last edited: 12 aug 2009
  5. hubako

hubako Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är också riktigt nöjd, bästa köpet på länge, värd varenda cent.

6. H3gge

H3gge Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kul o höra lite nöjda människor :)

7. eklund

eklund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

även jag är grymt nöjd. believe it or not.

bara jävligt sugen på en uppdatering från samsung som fixar förra uppdateringen.

8. dmncr

dmncr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag är också helnöjd :)
    (inte uppdaterat)

9. fredroid

fredroid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21
    Jag är skitnöjd. Det enda problem jag fått av uppdateringen är automatisk reboot. Men eftersom det löste ett värre problem med att den hängde sig så är jag supernöjd med uppdateringen. Behövde bara ta bort pinkodslåset så missar jag inga samtal tills samsung fixar rebooten. Dvs alles gut!

10. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag har visserligen lite saker jag inte är helt nöjd med, men fortfarande så är telefonen antagligen den bästa jag haft, trots att det "bara" gått runt 2 veckor sedan jag fick den.

En ny uppdatering från Samsung så borde de flesta problemen vara borta kan man hoppas, men de kör nog ganska ordentliga tester innan de släpper nästa uppdatering.

11. karlrune

karlrune Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej allehopa!

Nu har jag krälat omkring här utan att regga några veckor men nu är det dags. Jag funderar på en galaxy, har kollat lite på tyska ebay och priset verkar helt ok. Men jag måste säga GAH! PC Studio är inte min favorit pga att jag kör linux. Trodde detta med android skulle innebära att telefonen blir bättre vän med en linuxdator? Någon som testat?

12. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

karlrune, jag vet inte hur mycket nytta du kommer ha av New PC Studio, möjligtvis att det kan behövas vid uppdatering (vet inte om det är fixat ännu), det är det enda jag använt det till hittills även om jag kör Windows. Uppdateringar ska ju dessutom inte behövas så ofta. Jag är precis klar med en filöverföring från linux till telefonen, då gick mycket snabbare än för Windows när det var 69.000 filer (133MB) att flytta.

Om du kollar runt lite i Galaxy-delen av forumet så tror jag det finns en tråd om just linux och uppdatering.

13. Limmet

Limmet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

supernöjd

14. L.J.

L.J. Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Samsung GI-i7500

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung GI-i7500
    Mycket nöjd jag med!

15. obra1

obra1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mycket nöjd när inte problemen efter uppdateringer gör sig gällande.. jag har inga problem med omstarter eller frysningar.... snarare att batteriet tar slut för fort... måste underhållsladda under arbetsdagen.. hoppas det har med uppdateringen att göra.
    Just nu funkar 3G för mig, vilket var det största problemet innan.. om/när den lägger av verkar det funka att starta upp den i recoverymode och sedan starta om...

16. karlrune

karlrune Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok tack för svar hackan. Har läst lite om det och det verkar som PCStudio verkligen ska behövas. Detta är en av anledningarna varför jag inte ville ha en samsung. (har haft olika samsungs så länge jag kan minnas) Så nu vet jag inte, kanske bara skiter i det och köper en freerunner att leka med tills en vettig telefon släpps.

Den ebay auktionen jag följde är en dag kvar på, ligger nu på 300 EUR försäljaren heter trust1984 om någon är intresserad. Han sa att han kunde skicka till sverige för 17 EUR insured.

Nu ska jag gå och vela några veckor till.. suck...