Är det ett B-exemplar jag har?

Diskussion i 'Desire HD' startad av fratey, 1 mar 2011.

1. fratey

fratey Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag beställde en Desire HD ~november och fick den i början av December. Jag är ganska nöjd med den. Den kör den senaste versionen HTC tilländahållit men jag har haft dessa problem innan vad jag kan minnas:

* Jag kan inte installera vissa applikationer. Exempel på dessa är Angry Birds Seasons, UnBlock Me, och typ Soccer Shots.
    * Den raderade alla mina j*vla SMS. Över 5000 stycken. Bara sådär, utan att fråga, så var allt borta. De flesta var oväsentliga men en hel del av dessa hade stort emotionellt värde (<3 ) och jag hade även ett par lösenord bland dessa.
    * Låsknappen och volymknapparna är segare än på min väns Desire HD. Mina var så här halvtröga redan från början.
    * Saker som HTC Hub, att ladda ned teman etc fungerar NÄSTAN ALDRIG.
    Sedan något som mest gör mig arg på HTC:
    * Var fan är min 2.3...

Frågan är, är det ett riktigt måndagsexemplar jag lyckats få? Jag har tjatat lite med Telenors support och de tycker jag ska gå till HTC, vilket är ungefär lika logiskt som att jag skulle gå till Acer om jag har problem med min dator om jag köpt den hos Elgiganten.

Någon som upplevt liknande problem? Hur kan jag lösa dessa på enklaste sätt? Risken finns att jag får en fet faktura om jag skickar in mobilen på lagning med anledningen "tröga knappar"...

Last edited: 1 mar 2011
  2. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    497

MINA ENHETER

Sms en som försvinner är det fler som har, finns några trådar om det.

Installera program, kan du installera något program alls?

2.3 håller jag med om :)

3. littlelen

littlelen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Inte för att tyka emot någon just nu.. Men är inne i HTC DHD delen av forumet för att hjälpa en bekant..
    Just nu jublar jag dock, 2.3.2 har ju anlänt till Samsung Galaxy S :)

Hoppas på er nu! Tråkigt att HTC inte höll sitt löfte..

4. Molleresa

Molleresa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Tycker att du ska kontakta HTC och berätta att du är missnöjd med din mobil/att den inte fungerar som den ska (om så är fallet) och att du vill att dom åtgärdar detta snarast möjligt.

5. fratey

fratey Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Grejen är, jag åker tåg väldigt mycket och jag är orolig att mina SMS-biljetter skulle helt plötsligt försvinna typ en timme innan jag sitter på tåget så jag sitter i skiten.
    De flesta program går men inte alla, vilket är mycket störande! Mina vänners DHD klarar av dessa program utan problem.

6. SweKen

SweKen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Dum fråga kanske,men har du testat att göra en fabriksåterställning...

7. fogy

fogy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    Jag förstår dig precis.
    Blev själv av med mina sms för några månader sedan och har sedan dess kör sms-backup dagligen. De gånger jag ska resa med sms-biljett tar jag bara backup till min gmail, internet har man ju trots allt nästan jämt om oturen skulle vara framme.

Volymknapparna låter inge vidare dock...

8. FiskMedMos

FiskMedMos Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Alla mina sms försvann för andra gången igår. Jag kan inte ladda ner program från HTC Hun. Jag tappar 3G-signalen hela tiden. Sms aviseras, trots att jag läst dem. Meddelandesignal till e-mail har aldrig fungerat. DHD ÄR en skitmobil.

9. wRRM

wRRM Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Väntar du på 2.3 kommer du vänta tills håret blir grått. Dem hoppar ju över den och direkt till 2.4 som kommer Q2 enligt HTC.

10. stn

stn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Konstigt eftersom dom redan lovat att 2.3 kommer till alla telefoner i Desire-serien.

11. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

De har lovat Gingerbread, vilket är 2.3 och 2.4. (Eller har dom specifikt sagt 2.3?)