Är det något fel med Ics

Diskussion i 'Allmänt' startad av borjeboy, 28 feb 2012.

1. borjeboy

borjeboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Finns det något problem med Ics? Det har gått flera månader sedan nexus kom ut. Trots det kommer det ut nya toppmobiler med honeycomb och inte med Ics varför?
    Inte varesig samsung eller HTC har uppdaterat sina telefoner till Ics ännu trots att det gått ganska långtid.
    Många tillbehör som skulle kommit direkt till nexus är ännu släppta. Officiellt för att samsung fått problem med att få dem att funka med Ics.

Och jellybean nästa stora android uppdatering kommer redan i juni eller juli. Varför så snabbt? Finns det ett problem med Ics som vi inte känner till?
    Den frågan ställer sig the android Guy i klippet här. Och jag tycker att frågeställningen är intressant vad säger ni finns det problem

http://pocketnow.com/android/android-guy-weekly-is-ice-cream-sandwich-broken

2. 2l8

2l8 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    185

MINA ENHETER

Jag undrar själv detsamma! Jag kommer från iOS och jag hade hört att android var segt när det gäller uppdateringar men jag trodde inte det var såhär segt. Jag såg också den den videon från pocketnow.com och nånting måste vara fel. Det ska inte ta ett halvår för ics att komma till alla telefoner som klarar av det. Jag tror dom ville tjäna pengar på nexusen och ge den lite tid i rampljuset innan den blir frånkörd vilket den kommer bli av många nallar inklusive min sgs2.

3. Snapphane

Snapphane Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    277
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Problemet är att tillverkarna inte är med i utvecklingen. Så när ICS släpptes, fick man påbörja utvecklingen. En del i detta är att få godkännande för alla radiodelar mm. Eftersom alla tillverkare använder flera olika hårdvaroplattformar, är detta ett rätt tidskrävande arbete.

Sen ska man såklar anpassa sitt GUI med, vilket också tar sin tid. Sony Mobile släppte nyss en beta av ICS där radiodelarna funkar, så det börjar väl rör på sig :-)

4. DCLXVI

DCLXVI Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Radiodelarna ska inte bara fungera de ska godkännas och certifieras för att användas på diverse olika nätverk.
    Tror folk verkligen att telefontillverkarna är frivilligt lata? De lär ju vilja komma ut med ICS på deras telefoner så fort som möjligt, ialla fall deras nysläpp...

5. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Det är aldrig raka rör mellan konsument och företag.
    Mobiler för övrigt kör inte Honeycomb utan Gingerbread.

Räknar själv med att inom 2 månader har de flesta fått ICS på sina hyfsat nya telefoner.
    Allt annat är ju långsamt.

// A

6. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Har hört att google tagit en del genvägar med ICS så det varit svårt att porta till single core mobiler om man vill att det ska vara riktigt snabbt och bra. Men det kommer nog inom några månader. De mobilerna som släpps nu under MWC med Gingerbread kommer få en uppdatering väldigt snabbt är min gissning.

7. 2l8

2l8 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    185

MINA ENHETER

Men hur skulle ni göra om ni var tex samsung!? Skulle inte ni medvetet hala på ics till sgs2 tex!? För att sälja fler nexuslurar!?

8. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Konspirationsteorierna har väl snarare varit tvärtom: att Samsung hellre säljer fler SGS2, och därför har snålat med hårdvaran på Nexus. :)

Själv tror jag att de bara vill sälja en massa telefoner, oavsett modell.

9. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Om Nexus som serie inte hade funnits, hade det varit bättre då för tex SGS2? Det verkar svida i ögat på var och varannan att deras mobiltelefoner inte har det senaste, men det gör de telefoner de har knappast sämre.

Vill man ha det senaste får man planera för att få det senaste, i Androids värld handlar det alltså om att skaffa en Nexus och ingenting annat. Eller skaffa en iOS-enhet där allting släpps samtidigt. Tänk om det skulle funnits en iPhone-beta-enhet som fick iOSb fyra månader före iPhone. Skulle då iPhone vara sämre eller bättre? För det är så jag ser Nexus - som en betaenhet som egentligen inte är tänkt till gemene man. De är löjligt tråkiga för gemene man om man jämför med Touchwiz, Motoblur, Sense och alla andra - och med en hel del sjukdomar mainstream-modeller (SGS2) absolut inte ska få ha.

OT: ja, det kanske är så. Kanske inte. SGS2 är inte sämre för det. Köp Nexus