Är det Samsung eller Facebook som behöver lära sig vad "Share" betyder?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Tiny Turtle, 3 dec 2010.

1. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Provade just att ladda upp en bild till Facebook från min SGS (2.2/Voodoo). Jag har precis börjat använda "Picture Folder" istället för Samsungs galleriapp då den sistnämnda ju inte visar bilderna i full upplösning (idioter). Nu valde jag alltså "Share" i programmet och fick välja med vilken app jag ville göra det. Ok, vi tar Facebook-appen (vanliga standrard från Market) och skrev in en bildtext och klickade på klart varpå programeländet laddar upp bilden för att sedan ta bort bilden från telefonen!

Vadihelv? Jag ville "dela med mig" - inte "ge bort" bilden! Nu hade jag ju den kvar i ett skickat mail, men varför blev det så här? Är det Facebook-appen som lägger rabarber på den eller Picture Folder som dumpar den eller är det Samsung själva som byggt in denna funktion? Om jag istället väljer "Dela" via Gmail-appen så finns den i alla fall kvar i telefonen.

2. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 589
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    har aldrig haft något sånt beskymmer med originalgalleri och FB-app iaf. laddat upp hundratals bilder

3. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Ok, skall prova samma sak från originalappen och isåfall skicka ett mail till herr Nanling Zheng och se om han kan ändra i sin app.