Är det värt att skaffa en P10 om man har en honor 8?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Gabriel91, 3 maj 2017.

1. Gabriel91

Gabriel91 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Tjena allihop, Är sugen på att skaffa en P10a, speciellt nu när man kan få den för 3000 på tele 2 med mecenat rabatt. Grejen är den att jag är lite osäker på om det är värt att skaffa den. finns det någon som testat båda lurarna och vet om det är en stor förbättring eller om man ska vänta på annat?

mvh
    Gabriel

2. Droid_301

Droid_301 Guest

Hade köpt p10 för kamerans skull och sålt din honor 8

3. iterva

iterva -_- Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 938

MINA ENHETER

På papper så är P10 vassare på kamera och grafik. Så om du fotar mycket och spelar mycket 3d spel så kan nog P10 eventuellt upplevas som "bättre". Men nån märkbar skillnad i vanlig/vardaglig användning är det nog inte mellan dessa.

Gabriel91, dannejanne och Albin N7 gillar detta.
  4. Mozze

Mozze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

Lånar tråden lite. Jag sitter och funderar på valet av telefon via jobbet och det som finns är bland annat P10, P10+, S7, nån sony Budget och Honor 8. Har själv en S7 edge och om det fanns att välja Huawei Mate pro 9 så hade jag slagit till direkt :P men sen Swedroids recension så är jag inte riktigt imponerad av Huawei P10+ riktigt=/ tacksam för lite råd och diskussion.

5. chraist

chraist Replicant Moderator

Mottagna gillanden:
    8 961
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Telefon 3:
    Apple iphone 15
    Om du utgår från att ha den i arbetet skulle jag gått på vanliga p10 då batteriet räckt längre i och med den lägre upplösningen på skärmen. Likaså slipper du glasbakasidan som honor 8 har. Men spelar storlek mindre roll är kanske s7 ett bättre val. Dock har du dualsim i samtliga andra vilket gör att du slipper ha två telefoner.

6. Gabriel91

Gabriel91 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Om du jobbar i kontor så kanske honor8:ans IR blaster kan va hjälpsam om du behöver starta projektorn eller något annat som du inte har kontrollen till.

enligt vad andra sagt så är det väl inte stor skillnad på prestandan mellan honor 8 och p10 så välj luren med bäst batteritid hehe.

7. Mozze

Mozze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

Det är den, dual sim är ganskaaaaa nice :) därför faller s7an bort lite där faktiskt. Ska in och testa telefonen lite senare idag och se om den är något att ha för mig. man ska känna på den lite innan man köper tänker jag :)

8. iterva

iterva -_- Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 938

MINA ENHETER

Kirin 960 (P10) är (kommer inte ihåg exakt) ca 10% snabbare på single core och 18% på multi core jämnfört med Kirin 950 (Honor 8). Så i vardaglig användning märker nog inte någon nån direkt stor skillnad.

Mer skillnad är det när man kollar på grafik... Mali G71MP8 (P10) är drygt 180% snabbare än föregångaren. På papper åtminstone.

Bara som förtydligande. Har jag fel på siffrorna ovan så lär ju nån korrigera mig.

Albin N7 och chraist gillar detta.