Diskussion: Är det vanligt att Super-AMOLED skärmarna dör?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Zteam, 13 jun 2012.

?

Har du haft liknande problem med skärmen på din Galaxy S?

1. Ja, men bara 1 gång

0 röst(er)
    0,0%
  2. Ja flera gånger

0 röst(er)
    0,0%
  3. Nej, min skärm har fungerat perfekt

100,0%
  1. Zteam

Zteam Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Hej Swedroider!

För ca 1 år sen började displayen på min Galaxy S ge upp, vilket yttrade sig som så att skärmen började flimmra till då och då (vilket oftast kommer och går på ett par sekunder)
    I början hände det otroligt sällan med några månaders mellanrum, för att till sist återkomma flera gånger i veckan.

Skickade då in min telefon till Anovo som bytte ut displayen och telefonen kom tillbaka som ny igen, skärmen fungerade klockrent, men efter några månaders användade såg jag samma fel uppenbara sig en enstaka gång igen - sen gick det flera månader och nu är samma fel tillbaka igen.

Min skärm har alltså hållt ca 1 år bägge gångerna för att sen ge upp låååångsamt men säkert.

Är det vanligt att super-amoled skärmarna lägger av efter ca 1 års användning?

Själv misstänker jag att det är någon komponent som "bränner sönder skärmen" långsamt men säkert, eller är det helt enkelt så att det är så kass kvalitet på Samsung Super AMOLED-skärmar?

La till en liten omröstning för att försöka se om det här ett vanligt problem eller inte.

Last edited: 13 jun 2012
  2. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Jag köpte mig Galaxy S lär den lanserades i Sverige och har den fortfarande. Jag har aldrig haft problem med skärmen eller något över huvud taget. Den har fungerat helt prickfritt.

Men det kanske inte är omöjligt att du har haft en "dålig" telefon från början och att den just har "bränt sönder skärmen" etc.

3. senar

senar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Måste säga att skärmen är super fortfarande efter 2 år. Inte en enda repa heller och utan något som helst skydd.

Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2