Fråga: Är du nöjd med din One X? (vart är ni?)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av MatDiggy, 19 jun 2012.

?

Vi tar tempen på vår Hox (är du nöjd?)

Poll closed 19 jul 2012.
  1. Sjukt nöjd - Har inget behov av ställa massa frågor

61 röst(er)
    61,0%
  2. Ganska nöjd - Upplever vissa problem med min Hox

25 röst(er)
    25,0%
  3. Mindre nöjd - Jag är frustrerad över min Hox

4 röst(er)
    4,0%
  4. Sjukt missnöjd - jag skriver för att visa mitt missnöje!

2 röst(er)
    2,0%
  5. Jag har bytt min Hox mot en annan mobil, då jag inte orkade med alla problem

8 röst(er)
    8,0%
  1. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Hej på er.

Jag tror att alla kan se att det är ganska dålig aktivitet i forumet för vår kära One X. Länge orkade jag själv inte gå in i forumet, då den tråd med absolut mest aktivitet var DOA-tråden. Ständigt överst i tapatalk, med både flest poster och läsningar.. som en varböld som inte ville ge sig :teeth:

Varje gång jag går in på Swedroid och skummar igenom de senaste posterna i forumet så är det SGSIII och SGSIII och ja.. ni förstår vad jag menar. Det är till och med fler nya poster ang SGSII än det är Hox. Ibland får man gå en sida bakåt för att hitta en post.

Nu vill jag veta om den negativa stämning som varit i forumet kan ha med det att göra?

Därför tänkte jag kolla om ni finns här ute, men inte gör er tillkänna ;)

Last edited: 19 jun 2012
  2. Janne303

Janne303 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    501
    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 IV
    äsch så fort en ny mobil kommer ut faller den före i glömska. Så har det alltid varit på prylk*ta forum :D

3. MatDiggy

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Absolut så är det så, men att den senaste generationens mobil, och dessutom en av de två mest hypade modellerna på marknaden skulle mattas av på tre månader har jag svårt att se. De flesta forum lever ju i minst två år (bindningstid ;)), så man undrar ju.. o_O

4. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Nej, jag tror inte det har med den negativa stämningen på forumet att göra. Jag tror det är betydligt enklare än så, men först vill ja klargöra att ett forum används ofta för att reda ut problem. fatta vad ultra gay om alla ba skrev om hur mycket de älska sin telefon. Fett me ultra gay. Nåväl, jag tror att det har med försäljningssiffror att göra. Samsung är ju nu världen största mobiltelefontillverkare, och SGS2 sålde som in i h-vete. Även om HTC gör bra telefoner, så är Samsung störst. Man kommer liksom inte ifrån det.

Sen så kanske det är en sundhetsfaktor att forumet inte är så jätteaktivt, då det indikerar på att folk inte har ett behov att lösa problem som uppstår.

5. MatDiggy

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Nu menade jag ju inte att det skulle bli någon slags trädkramar-stämning här i forumet, men om man jämför Desire-forumet så var det sjukt mycket utbyte av tips och tricks, men kanske är det så att forumet är i sin begynnelse, och som du säger, bra om alla har fungerande och problemfria Hoxar :)

Sedan tycker jag ultra gay är ett väl starkt uttryck som är helt onödigt, men faktum är att om alla satt och hyllade sina mobiler så skulle det ju bli... SGSIII forumet, och det vill man ju inte? :cool:

Last edited: 19 jun 2012
  6. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Jag tröttnade rejält på detta forum då det bara var massa blaj snack om hur dålig one x är. Är knappt aktiv här längre... Kollat in ibland och saknar ett konstruktivt forum där man hjälper varandra med olika tips och funktioner och trix. Det var väl lugnat sig nu... Men jag känner fortfarande inte att det är speciellt kul här. Det kanske kommer tillbaka igen... Time will tell :P

*Tapatalk*

Dawid gillar detta.
  7. MatDiggy

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Förstår precis hur du känner, och jag har själv vart less på forumet. Samtidigt blir det vad man gör det till tänker jag :) Alla behövs för att skapa en bra stämning, annars vinner ju sur-trojkan liksom :P

Skickat från min GT-P7510 via Tapatalk 2

8. aliendavid

aliendavid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Håller med flera här att man tröttnade på den dåliga stämningen. Bytte från Desire och gillade verkligen det forumet bättre, alla var trevliga (nåja nästan i alla fall), i detta forum har jag hittills dragit mig ifrån att skriva här...

Samtidigt, jag har iom att telefonen är i princip helt ny och jag inte upplevt några problem kanske inte känt någon stor nytta av att hänga här. Men man är ju trots det inne nån gång varje dag och kollar... Hoppas det blir bättre och att stämningen har blivit bättre när man ska börja ta itu med root och rom- byten...vilket borde bli om nån månad eller två när jag tröttnat på stock-sense mm!! Fridens liljor!

9. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Jag gjorde mina försök, men anser mig nedslagen ;)

*Tapatalk*

10. swedem

swedem Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Är trogen och nöjd HTC konsument sedan Qtek tiden! Hade varit sjukt nöjd om HTC "trollade bort" Wifi problemet!

11. perkarn

perkarn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    ice.net
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    ice.net
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Jag hade en Sensation tidigare som jag var mer än nöjd med, tills ICS-uppdateringen kom till den. Efter det blev iaf min telefon i stort sett obruklig och krånglade på alla möjliga tänkbara sätt.
    (O)lyckligtvis tappade jag telefonen i backen och skärmen sprack och jag fick en ny av arbetsgivaren. Valde såklart en One X och har aldrig varit så nöjd med en telefon som jag är nu.

12. hehejaa

hehejaa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Röstade på mindre nöjd, det är inte så att jag tycker det är en dålig telefon men den har krånglat som fan.

Sedan finner jag det komiskt att de hypar upp kamera och "beats" ljudet så mycket, jag hade hoppats på att slippa ha en mp3spelare med mig när jag köpte mobilen men så var inte fallet, och kameran är sämre än vad kameran i min 4 år gamla mobil är.

Det värsta är dock batteritiden, får ut c:a 2-2.30 i skärmtid, idag när jag satte den på laddning efter 18h så hade den 3% med 1.45 skärm och 50 min telefonsamtal, tycker inte det är acceptabelt speciellt inte när man inte kan sätta dit större batteri.

Sedan är skärmglaset riktigt dåligt, har fått 2 synliga repor redan och den ligger mest i fickan, hade sedan tidigare en iphone 3gs i ett år som inte fick en enda repa på displayen och en htc evo 3d som jag hade i 2 månader som klarade sig också.

13. Linuz

Linuz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Trist att läsa massa gnäll ;)

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

14. Mellanmjölk

Mellanmjölk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 8
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2 9.7
    ROM:
    Stock
    Ganska nöjd - Upplever vissa problem med min Hox

Är absolut den bästa telefon jag haft i min ägo. Dock har jag innan mest köpt budgettelefoner för att "ha något att ringa med". Så min erfarenhet av smartphones har varit begränsad.

Jag är nöjd med min HOX, använder den som fjärrkontroll till datorn, som musikspelare, streama webbradio och att spela på vid dötid på jobbet. Kameran är helt OK. Kan känna att den är lite överhypad, sen är jag ju ingen proffsfotograf heller. Har tagit några OK bilder i rätt ljus i HDR-läge en dag man är stadig på handen.

De problem jag upplever är dock lite tråkiga. Filmar jag en konsert så svajar ljudet till så fort det blir lite högt. Ett problem min flickvän inte upplever på sin iPhone 4. Vet inte riktigt vad problemet kan vara där. Samma sak när man spelar upp ljud genom den inbyggda högtalaren så blir ljudet svajigt när ljudet blir högre i låten.

Batteritiden känns riktigt kass, dock har jag ju inte haft någon annan smartphone än min flickväns iPhone 4 att jämföra med. Dock känns det som hennes håller lite längre än min. Sitter jag och pillar och spelar på den så kanske batteriet räcker 3-5 timmar. Är det en tråkig dag på jobbet och jag vill spela lite så märker jag att efter 2 timmar av spel varnar den för att det är dags att sätta i laddaren. Skulle aldrig kunna åka iväg över en dag utan att ha med den känns det som.

Har TRE som operatör och vid flera tillfällen tappar den täckning helt. Kan gå från 4/5 "pluppar" till 0 och endast nödsamtal på bara någon minut och jag sitter helt still. Då får jag gå in och välja nätverksoperatör manuellt.. Detta händer ett par, tre gånger i veckan..

GPSen känns som att den pejlar in mig sämre än min tidigare mobil, Wildfire S. Känns lite trist att den felar på typ 50-100 meter.

Överlag är jag ändå nöjd med min telefon, det är en rolig leksak. Största minuset är dock batteritiden.

Last edited: 20 jun 2012
  15. burton666

burton666 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag tycker i grunden att det är en bra telefon som är snyggare än s3:an. Men jag en dryg defekt på min telefon som gör att jag inte kan ha wifi påslaget. Så fort jag enablar wifi:n så drainar den batteriet på bara några timmar så det är ju inte acceptabelt. Ska skicka in telefonen men har dragit mig då jag måste vara utan telefon i en eller flera veckor.

Blev också väldigt irriterad på HTC när jag läste deras tips på hur man skulle kunna anpassa sitt beteende för bättre batteritid. Och deras tips var typ: Köp våran dyra supertelefon för 6000 pix, slå av alla funktionerna och använd skärmen så lite som möjligt.

16. Foxy

Foxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Hej, lånar denna tråd lite :P
    Jag ska om ca en vecka till Singapore där jag funderar på att införskaffa denna genom expansys för lite under 4000 men efetrsom jag inte har hört något om global waranty så antar jag att jag inte kommer ha något i den stilen.
    Nu till min fråga, hade ni vågat köpa denna mobil i nuläget utan att behöva vara orolig för problem?
    Jag har t ex en asus transformer som jag har köpt från USA som jag aldrig haft problem med..

17. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Sjukt nöjd - Har inget behov av ställa massa frågor

Den kan inte fungera bättre än vad den gör nu :) Kör root och AOKP som custom ROM. Bytte gjorde jag för att jag hatar Sense launchern, vissa widgets är rätt så bra, t.ex. anteckningar men tyvär så funkar de ju inte i andra launchers...

Jag har inte så mycket mer att säga om telefonen i sig... mer än att det är en supertelefon och att jag inte använder beats :teeth:

Men håller med om att stämmningen i forumet inte är den bästa, extrem skillnad mot det glada desire forumet :P

18. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Stämningen i forumet sjunker såklart av alla DOA och problem. Jag anser det knappast vara människornas fel, snarare HTCs.. Jag är nöjd med telefonen men har också lite småproblem. Hade förmodligen varit mer nöjd med en S3a, Samsung är ju Samsung. Men så släppte de inte sin telefon under priskriget heller så hade aldrig kommit så billigt undan.

19. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Jag är en av de tre som bytte ut sin HOX. I början tyckte jag om den. Den såg ju väldigt bra ut både på bild och på pappret. Men fler och fler buggar och fel kom och hälsade på. De har ältats sönder i de här trådarna, så jag behöver inte ta upp vilka de var. Jag drog slutsatsen att telefonen helt enkelt släppts för tidigt, var kvar i beta, och att jag förmodligen skulle få en till med problem om jag DOAde. Så jag bytte till Xperia S.

Är den bättre efter uppdateringarna?

Last edited: 20 jun 2012
  20. Dawid

Dawid Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag köpte min hox i andra vevan och den har fungerat kanon, bateriet hade kunnat vara bättre. Jag byte från Noten vilket var en kanon lur med. Forumet har blivit som andra sagt tidigare tråkigt av allt gnäll

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2