Är facebook messenger för Android efter iPhones version?

Diskussion i 'Applikationer' startad av dragontrumpetare, 29 apr 2014.

1. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    SOm frågan lyder. Ligger facebook messenger efter iPhone? MIn bror försöker retas och skriver ... ni har inte senaste versionen. Ok, blev lite förvånad, för mig veterligen var messenger en av de appar som kom lite före just till android och har varit före med många funktioner. Men min bror säger de har funktioner som vi saknar t ex skicka filmklipp? Stämmer detta? Är det inte underligt att Facebook fortsätter utveckla i första hand till iPhone trots att kundbasen är större hos androidlägret?

2. indika

indika Custom Android Super Moderator

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Den senaste uppdateringen till Android släpptes den 28:e april. Den senaste versionen för iPhone släpptes också den 28:e april.

Det verkar stämma att det inte går att dela med sig av videos via messenger för Android.
    Hade för mig att man kunde det med den vanliga appen men använder inte facebook mobilt så jag vet inte säkert.

Då ios fortfarande har störst andel aktiva användare är det logiskt att satsa på att utveckla där först. Men det tar nog inte lång tid tills det kommer till Android.

Edit: http://mobilesyrup.com/2014/04/28/f...s-ios-android-version-coming-later-this-week/

Last edited: 30 apr 2014
    dragontrumpetare gillar detta.
  3. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 274
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Svara då din bror och fråga vad han tycker om chat heads och hur kraftfullt det är på iOS (eller inte). Finns alltid motfrågor ;)

dragontrumpetare gillar detta.
  4. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    MIn bror är vad jag förstått väldigt nöjd med att int ha Chatheads. OM man säger så här. Har android en fuktion som är bra, så suger det i hands tankegångar. hehe. Ungefär.