Efter 2 månader intensiv användning av Nexus 6 så har jag sålt den vidare. Har rootat och unrootat och gjort massa men till slut så bestämde jag mig att behålla min Xperia Z3, anledningarna är som nedan Och snälla sluta med rekommendationerna om att roota telefonen. Det finns många som INTE vill eller kan göra det, vi pratar om helt original upplevelse:
På den negativa sidan är (baserad på icke rootad telefon och med några få 3:e parts appar
1. Telefonen är lite för stor för min smak, svårt att hantera med en hand och bära i jeansbyxor.
2. Batteritiden är inte bra jämfört med min Xperia Z3, speciellt skärmtid !
3. Bakstycket började lyftas upp en aning, det tyder på att batteriet har tagit stryk av höga temperaturer!
4. Inga appar som spelar in samtal fungerar överhuvudtaget! Har testar 7st såna, telefonen vägrar spela in som Xperia Z3 gör.
5. Inbränningar på skärmen bara en vecka efter användning är absolut det värsta jag har varit med om en så dyr telefon!
6. Kameran är inget att jämföra med ens min gamla Xperia Z (3 år gammal). Riktigt dålig speciellt under sämre ljusförhållande. Även mjukvaran är buggig.
7. Många kraschar hit eller dit, kontakt appen som hänger sig ofta, SMS appen som inte anger notifiering alltid, seghet i vissa sammanhang.
8. Går ej att stänga av stigande ringsignal.
9. Går ej att MUTA telefonen helt.
10. Går inte att välja bort krypteringen.
11. Helt kass Battery Save mode, alltså förstår inte hur de kunde ens implementera sådan funktion som inte funkar bra. Jämfört med Sonys Stamina Mode är Googles funktion bara ett skämt.
12. På Musik sidan så finns inget som sticker ut med Nexus 6 jämfört med Xperia Z3 där jag har Walkman och alla underinställningar, APTX o.s.v som ger mycket bättre ljud.
13. Ingen LED notifikation.
På den positiva:
Telefonen kör en ren Android version, får alltid uppdateringar direkt från Google.
Köpråd: Köp inte telefonen OM du inte är medveten om bristerna jag nämnde ovan.
Click to expand...