är jag dum om jag byter?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av dude, 11 apr 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. dude

dude Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

är jag dum om jag vill byta arc:en mot lg o2x pga interna minnet?
    tycker arc:en har för lite internt minne så undrar om jag ska bytta.jag vill gärna veta om ni tycker det

2. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Tycker du ska byta den mot en Samsung Galaxy S2 istället.
    Betydligt bättre skärm och mer minne och snabbare cpu än LG.

3. dude

dude Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

har bara 4 dagar kvar av bytes rätt
    tycker om allt på arc:en utom interna minnet
    så om jag ska byta så ska det vara lg:n

4. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Testade själv båda innan köp men tycker Arc flyter MYCKET bättre än O2X. Tror du kommer bli besviken på att byta ner dig till 2.2 från 2.3. Visst kommer O2X få 2.3 men när kommer den och kommer du hålla ut tills dess?

Sent from my Xperia Arc using Tapatalk

5. rullarn

rullarn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Spännande tråd :)

Iom att jag själv står i valet till en Xperia Arc, så känns detta som ett relevant ämne.
    så o2x'n känns långsammare i sitt utförande än Arcen?

6. chompiz

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Inte långsammare men den flyter inte lika bra enligt mig då det är lite smålagg m.m ibland. Sedan så tycker jag personligen att om man i ett forum måste starta en tråd som heter "vi som INTE är missnöjda med våran O2X" så känns det som att det är rätt många som inte är nöjda med sin telefon.

7. dude

dude Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

ja,men min arc blir varm när jag lägger appar på sdkortet och därför har jag lite internminne kvar.lg:n har ju 1.2gb till appar och då skulle jag inte behöva a2sd
    arcen har det skönaste ui:t enligt mig,inget lagg och allt flyter på bra,har inte haft en enda fc sen fredags för 2 veckor sen

8. chompiz

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Du behöver inte a2sd eftersom du kan göra det direkt under hantera program. Visst blir telefonen lite varm men bara när jag kör den riktigt hårt.

9. pleom

pleom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Helt klart LG O2x. Den spöar skiten ur Arcen. Min polare har arcen och han kan bara dröma att få sin mobil vara så grym som min är när det gäller snabbhet. Min är sjukt snabbare och klarar bättre spel än vad hans klarar.

10. chompiz

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Är det därför som det finns en tråd om folk som är nöjda med sin telefon och flertalet med folk som har klagomål?

11. rullarn

rullarn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lite så jag tänkt också, tycker kritiken för O2X har varit alldeles för varierande för att kunna bilda nån egen bild.
    Arc har genomgående bra, där många verkligen tynger på att de är glatt överraskade över att SE verkligen lärt sig av sina misstag och gjort allt för att skapa en Androidlur som verkligen är bra :)

12. chompiz

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Det går ju inte annat än att säga att LG på pappret har en vassare telefon än ARC. Dock verkar det stanna just där, eftersom det bevisligen på folks omdömen inte lyckats få ihop det lika bra som SE lyckats med Arc.

13. pleom

pleom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Det är alltid de som är missnöjda som syns mest. De som behöver hjälp med hur man tar bort förinstallerade appar, ändrar inställningar, bättre batteri etc etc.

Sen är det inte min egna åsikt. Det är ren fakta att LG O2x slår skiten ur Arc när det gäller hastighet på allt. Webbläsaren, spel, menyn, yeah you name it.

Kolla även benchmarks.

Sen är jag inte direkt ett fan av den plastiga känslan som Arc har och fysiska knapparna.

14. chompiz

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Du säger det själv. MÅNGA fler som är missnöjda med O2X än vad det är som är missnöjda med Arc.

15. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 002
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Jag har inte testat Arc själv, men ser man på deras övriga modeller håller dom ju inte måttet imho och jag tror inte mirakel sker över en natt. Jag hade bytt till en O2X, du kommer inte bli besviken. :)

Men det är som sagt min högst personliga åsikt, som en gammal Sony Ericsson-fanboy.

Last edited: 11 apr 2011
  16. pleom

pleom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Skrev att de som har problem som syns mest då de är just DE som behöver hjälp med något.

Säger det igen. Jämför LG o2x och SE Arc bredvid varandra med diverse benchmarks, webbläsare, meny, och spel. Så kommer du se hur jävla hårt Arcen får spö.

Säger som LG, dual core 'nuff said.

17. chompiz

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Som sagt LG har en bättre produkt på pappret, men många är så TOTALT insnöade på dual core att det är sinnessjukt.
    Dual Core är inte guds gåva till telefonerna ännu. Där med inte sagt att det inte är bra, men första generationen av något brukar medföra vissa problem och jag antar att det är delar av detta som samman faller med vissa av de problem som folk verkar ha med O2X.

Kan oxå ha att göra med att LG inte har lyckats lika väl med Android som SE, och om så är fallet så tycker jag personligen att det är värre eftersom 2.2 har funnits ute ett bra tag medans 2.3 är nytt så dom har haft bra mycket längre tid på sig att finjustera än vad SE haft med Arc.

Sedan så är det ju så att problem = missnöje
    Är man nöjd med allt i en telefon så har man inte några problem att ta upp.
    Är man däremot ett problem som man känner att man måste ta upp så är det ett missnöje och det är ju faktiskt så att det är mångfallt fler sådana trådar i O2X forumet än i Arc forumet, och detta måste ju bero på någonting eller hur.

Men i sista ändan är det ändå så att det är personen som skall bruka telefonen som själv måste se till vad han/hon prioriterar eftersom den perfekta telefonen är inte byggd och kommer heller aldrig att byggas.

18. chompiz

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Tycker absolut du skall ta dig en titt på Arc även om du inte planerar att byta telefon, så du får se vilken ENORM skillnad det är från tidigare modeller. Och när det kommer till mirakel så sker det inte över en natt men det faktiskt är sedan X10 kom och på den tiden har det skett mirakel :D

19. pleom

pleom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

På pappret? Har du ens jämfört båda två? Jag har en väldigt nära vän till mig som även är min arbetskamrat och vi träffas varje dag i veckan typ och brukar sitta och låna varandras telefoner på lunchen, rasterna och när vi träffas på fritiden. Det är faktiskt en skillnad när det gäller hastighet båda emellan. Jämför själv så får du se. Har även läst recensioner om båda två. Läser du både SE Arc och LG O2x recension av Swedroid så är det ganska uppenbart vilken som är bäst.

Vilken version av android bryr jag mig inte om. Så fort CM7 kommer ut ska den direkt i min redan supernnabba LG o2x.

Det är just därför forumet finns. För att folk som har problem ska få hjälp. Vissa vet inte hur man tar bort appar som redan finns förinstallerade, vet inte hur man rootar, vet inte hur man får bättre batteri etc etc. Hur vet du att de är missnöjda när de är ute efter hjälp?

Enligt din logik så är vissa mobiler sämre för att folk behöver hjälp på forumet? Bra logik...

Ganska kul att du baserar din åsikt från någon tråd.

Du borde jämföra en LG o2x och din Arc irl. Du kommer verkligen bli förvånad över hur smooth LG O2x är jämfört med arc. Kolla bara hur den sopar banan med arc när det gäller benchmarks, hur den är så smooth i webbläsaren, hur den rullar på med alla spel utan att lagga, hur den flyter på riktigt fint i menyn. Det kan bara SE Arc med sin plastiga/billiga känsla drömma om.

Du verkar ju fly ifrån att den verkligen är snabbare än Arc.

dual core 'nuff said.

20. chompiz

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Om du hade tagit dig tid att läsa så hade du sett i mitt första inlägg i tråden att jag har testat båda två. Men eftersom du grundar din logik på att dualcore är gudsgåva till telefoner och inte kan acceptera att det bevisligen är struligare med O2X än med Arc så känns det som att vi lämnar det därhän.

För att återgå till grundfrågan.
    Nej du är inte dum(kanske mindre smart :P) om du byter men om ditt enda argument för att byta är internminne så skulle i alla fall jag avråda dig.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.