Fråga: Är jag fast med dessa ikoner?

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av Dellblod, 10 jan 2012.

1. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Hej,

Jag köpte Rom toolbox pro, för att testa ifall denna var värd sitt pris, tiden gick och jag glömde kolla market, så nu har ja köpt Appen. Efter lekt med denna en stund så tycker jag att det finns ganska bra inställningar osv, och att den uppdateras ofta är väldigt bra.

Nu till problemet:

Jag gick in i "icon changer"och ändrade dessa ikoner: Battery bar, Signal, Wifi, till blått (ICS Theme,). Innan jag skulle ladda ner så frågade programmet ifall jag ville göra en backup på mina Originala ikoner, men jag valde nej där eftersom jag hade ändå tänkt formetera om hela telefonen och wipe(a) allt.

Nu när jag har återställt allt, så märkte jag att jag fortfarande har de blåa ikonerna kvar. Stör mig inte alls, men jag vil bara veta hur detta fungerar och dessa är mina frågor:

1. Just nu har jag de blåa ikonerna på Wifi, Signal, battery bar. Låt oss säga att jag laddar ner nya ikoner som tex gult. Vad skulle hända ifall jag installerar gult nu, ja menar, finns de blåa ikonerna kvar i någon mapp, eller försvinner/ersätts dessa direkt? ( Vill påpeka att jag pratar om Rom toolbox pro)

2. Finns det något sätt ifall jag skulle gå tillbaka till stock ikonerna, eller får jag använda mig av de som finns att ladda ner från Rom toolbox pro?

Tack

Edit: Använder Checkrom HD V4,

Last edited: 10 jan 2012
  2. Slajk

Slajk Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

Då dom ligger på systempartitionen så måste du även flasha om rommen. Det räcker inte bara med wipe.

3. Ludvig

Ludvig Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag använder densamma, utan backup får du antagligen inte tillbaka dina ikoner utan att ladda ner stock-ikonerna på nytt att flasha in. Spana runt på XDA developers och jag kan nästan garantera att du hittar de.

Jag har problemet att batteriikonen byter från stock till den nedladdade omvartannat utan anedning..... Inget stort problem men lite störande.

4. Dellblod

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Aj, tänkte inte ens på att flasha om Rommen. Men i övrigt vad tycker ni om denna App? Jag hade tidigare köpt Root explor, Titanium backup. Rom toolbox har ju alla dessa delar i sig redan + mycket mer. Sedan så finns det Ad blocker, som fungerar till Apps, så som spel som har ads osv, mycket bra.

5. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Intressant. Skulle precis köpa titanium backup. Klarar verkligen Rom Toolbox allt titanium klarar?

6. Dellblod

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jo, kollade in programmets app manager och root explor (rom toolbox pro) och än så länge så har denna allt de två apparna kan göra. Så om du inte har köpt dessa två appar än så ska du verkligen lägga pengar på Rom toolbox pro, eftersom du får så mycket mer än bara det vi talade om.

7. Bazile

Bazile Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

Rom toolbox är en riktigt bra app imo!

8. Ludvig

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

För mig är den ganska långsam och jag är väldigt osäker på om det fungerade att byta font via fontchangern.
    Som sagt så funkade batteriikonbytet långt ifrån klockrent-omvartannat har jag den nya ikonen och omvartannat den gamla.......... Har någon någon anledning till detta? Är det jag som är noobig eller är det rom toolbox som fuckar upp?

9. TIMTRUTTA

TIMTRUTTA Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej! jag har oxå köpt toolbox men den fungerar så där känns det som , går inte att göra back up bla. nån som har samma problem (kör speedmod kernel och revolution hd ) Hmm man kanske inte kan köra cwm med dom?

10. rufy93

rufy93 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    432
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Jag antar att problemet i ditt fall är att din gamla batteri ikon var gjord för låt säga varje 5 procent.
    Den nya är endast för var tionde procent, det han då gör är att den endast byter ut bilderna för var tionde procent.
    Egentligen hade det inte varit något problem, men nu är det så att telefonen är inställd på att den ska byta batteriikon var femte procent och tar då den gamla ikonen efterssom det bara finns nya på varannan fem procent.

Blev det för krångligt?

Ludvig gillar detta.
  11. Dellblod

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag hade faktiskt samma problem idag, och jag löste problemet genom att slå på USB- debugg.

Last edited: 11 jan 2012
  12. Ludvig

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hihi, tack för det! Inte alls krångligt! Läste genom Popup-rutan som visades i samband med att jag startade ikonförändraren för första gången men tolkade det som att det hade med storleken att göra och tänkte att ett test inte skulle vara ödesdigert för min framtida batteriikonvisning!