Är min display defekt?

Diskussion i 'Motorola Allmänt' startad av Beast, 1 maj 2024.

1. Beast

Beast Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Jag har ett riktigt irriterande problem.
    Köpte en G84 för någon månad sen och beställde samtidigt skärmskydd i härdat glas som jag haft utan problem på flera olika mobiler i många år.
    Jag rengjorde med medföljande kit och monterade det första och direkt märker jag att det inte riktigt blir bra uppe i ena hörnet,jag tänker att jag kanske satt det lite snett eftersom det är en bubbla där som inte går att få bort.
    När jag hade stört mig några dagar på det så slet jag bort det och monterade ett nytt...samma sak.
    Nu har jag monterat ett tredje(!) skydd och det satt bra någon vecka men nu ser skiten ut så här.
    Skydden är lika åt alla håll så det går liksom inte sätta fel men ändå uppstår problemet på samma ställe.
    Vad är problemet? Är displayen defekt trots att mobilen var helt ny vid köp?

20240501_143126.jpg

2. 220volt

220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    9 627
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Det är förmodligen en minimal grop där som gör att skärmskyddet inte fäster ordentligt. Jag hade det på en Nexus 5 för en herrans massa år sedan, höll jag telefonen i en speciell vinkel så kunde man se en lite grop i glaset på skärmen

3. Beast

Beast Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Jo det var något sådant jag funderade över och försökte känna/se när jag slitit bort ett av skydden men kunde inte se eller känna någon defekt.
    Är det värt att försöka få det utbytt på garantin? Verkar ju helt sjukt att det ska vara gropar i en helt ny display,visserligen liten men den är ju där trots allt.