är minnet fullt eller inte?

Diskussion i 'Hero' startad av outlaw_82, 6 maj 2010.

1. outlaw_82

outlaw_82 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hejsan!
    IDag när jag skulle uppdatera meridian och handcent sms bland annat, så fick jag fel meddelande om att det inte gick, för att minnet var fullt.

Men när jag kollar har jag 86mb ledigt internt, och 7gb på kortet. Jag kör med Elelinux romen och har antaglien apps2sd.

Det konstiga är att jag fortfarande kunde installera andra program från market, då fick jag inget fel meddelande.

Vad kan detta vara? Tips på lösning?

Har restartat, tagit ur och satt i minneskortet.

2. Dendu

Dendu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har ingen aning vad felet är, men har du provat att ta bort programmen och installera dom igen?

3. nofowuw

nofowuw Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Eller starta om telefonen ;)
    Den magiska lösningen :D

4. elelinux

elelinux Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Hur stor partion har du ? installera quick system info från market så ser du där i , alt reparera din ext partion.

5. bena

bena Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har en fråga oxå ;Hur stor ska partionen vara 512 mb med 32 swap eller ?

6. elelinux

elelinux Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Det är en smaksak men normalt räcker 512mb till apps långt vääääldigt långt sedan swap den behöver du inte använda om du kör 2.1 finns ingen kärna i dagsläget som har stöd för det ännu (finns ingen kernel source ännu för hero)
    men kör du modaco kanske då blir 32mb bra som swap

7. outlaw_82

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

antar att jag har 512 som rekomenderades vid partioneringen. men det konstiga är väll att jag kan ladda ner massa apps utom just dom två, för då får jag felmeddelandet att minnet är fullt. Så det kan juh inte vara fullt om jag får in andra apps

Och jag vet inte om jag vågar ta bort dom helt, tänk om jag inte får in dom igen, då går jag miste om två bra appar

8. boe

boe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

apk-filer finns säkrert ute på nätet om du söker så är nog ingen fara att du skulle bli av med dem.

9. Mr_Hero

Mr_Hero Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

För att inte starta en ny tråd fortsätter jag med en fråga i samma spår... har haft A2SD ett bra tag nu men har alltid haft känslan av att det inte fungerat 100%. Har quick system info och enligt den så har jag nu A2SD: tot 458mb, free:314mb och Intern: tot:166mb, free 39mb!! Prövade att avinstallera några program och märke då att det minskade på både A2SD och intenrna... är inte grejen att allt ska ligga på A2SD? Kör för övrigt med villainrom 5.3....

10. outlaw_82

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

har löst problemet. var bara att radera å installera om så funka det. tack för tipsen