Är ni nöjda med 15 PRO Max?

Diskussion i 'iPhone 15-serien (2023)' startad av Nappandroid, 30 jan 2024.

1. Nappandroid

Nappandroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Nu har ju telefonen funnits ute några månader, så är ni nöjda med den? Är det något ni inte gillar eller haft problem med?

2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 280

MINA ENHETER

Haft min sen release och är svinnöjd. Inget jag är missnöjd med. Men bytet från 14PM kändes väl egentligen inte nödvändigt, var svinnöjd med den också

3. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 048
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Grymt nöjd! Fenomenalt flyt överallt, bra batteritid, riktigt bra kamera och den stora plussen jämfört med Iphone 14 Pro Max, vikten! Mycket skönare och handskas med 15 PM :)

4. Jonthan

Jonthan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    400
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 15 pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 15 pro Max
    Platta:
    IPad Pro 2020
    Inte något problem, är supernöjd :)
    Kommer från 14 pro max, bytet kanske inte var värt, men vikten och kameran tycker jag är mycket bättre på 15 PRO max :D

5. Tiopental

Tiopental Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 133
    Telefon:
    iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 16 Pro Max
    Väldigt nöjd.

Lätt för sin storlek. Suverän byggkvalitet. Bästa skärmen jag använt i en telefon. Bästa högtalarna i en icke-gaming-telefon. Suverän prestanda och batteritid.

Kameran är i mitt tycke bäst av alla telefoner.

Det går att hitta telefoner som är bättre på enstaka parametrar men det är svårt att hitta något med så hög lägstanivå som 15 Pro Max.

galaxy81 och flipp gillar detta.
  6. Droid_309

Droid_309 Guest

bytte dessvärre bort min mot en 24U nu men varit sjukt nöjd med den, kom från en 14 PM och anser personligen att skillnaden är grymt stor.
    Framförallt vikten samt känslan i fasade kanter mm. Skulle inte tveka att köpa den igen om jag ej gillar s24u.

7. Tiopental

Mottagna gillanden:
    3 133
    Telefon:
    iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 16 Pro Max
    Ja, de nya kanterna är mycket skönare och skär inte in i händerna på samma sätt som i 14 Pro Max och tidigare modeller. Det är väl egentligen det enda i byggkvaliteten som jag inte är helt såld på med S24 Ultra - de skarpa hörnen skär in i handflatan. Föredrar rundade hörn därför.

8. mange76

mange76 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 444
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro
    Platta:
    iPad Pro M4
    Många nämner de mer rundade kanterna, men det märks väl bara om man kör utan skal? Förhoppningsvis är även skalen till 15 pro gjorda för att dra nytta av den nya bättre ergonomin.

9. psp123

psp123 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    5 507

MINA ENHETER

De enda klagomål jag kan komma på är att färgerna är trista och den kraftfulla hårdvaran hålls tillbaka av ett OS som på många sätt känns gammalt vid det här laget. Men det är saker på gång och iOS 18 sägs bli den största uppdateringen hittills vilket känns väldigt spännande.

Håller med om att de rundade kanterna förbättrar känslan i handen men jag vill även nämna action-knappen som är en mycket trevlig nyhet. Den används ofta och kan ha olika funktion beroende på tidpunkt, rotation eller någon annan parameter.

Last edited: 12 feb 2024
    Playdough gillar detta.
  10. eastbound

eastbound Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 252

MINA ENHETER

Hoppas verkligen att det blir mer modernt utseendemässigt (vad det nu innebär). Om dom nu ändrar utseendet nåt..

11. Tiopental

Mottagna gillanden:
    3 133
    Telefon:
    iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 16 Pro Max
    Vad betyder ”modernt utseendemässigt” för dig? Vad är modernt?

Om det handlar om att iOS sett likadant ut i några år nu så kan jag förstå vad som menas. Jag tycker dock att designen fortfarande står sig väldigt bra med ett väldigt modernt formspråk och dessutom exceptionellt finslipat jämfört med konkurrenter.

Andra tillverkare som Samsung och Xiaomi kopierar ju fortfarande Apples design.

12. eastbound

Mottagna gillanden:
    3 252

MINA ENHETER

Som du ser så skriver jag ganska tydligt att jag inte riktigt vet vad det skulle innebära.
    En sak är jag säker på för egen del. Ios känns fruktansvärt utdaterad. Spelar ingen roll hur slipat det är. Jag hoppas på nån form av förändring i ui:t.

pobin, SwedeWhite och jnsson gillar detta.
  13. Tiopental

Mottagna gillanden:
    3 133
    Telefon:
    iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 16 Pro Max
    Jag tycker att det är skönt att det finns olika alternativ.

På ena sidan finns Apple som har en stor grupp användare som ser telefonen som ett verktyg snarare än underhållning och uppskattar att de inte behöver lära om varje gång de byter telefon.

På andra sidan finns t.ex. kinatillverkarna som ändrar i princip allt varje år, perfekt för rastlösa technördar.

Jag håller med om att det vore kul med lite förändring i iOS, t.ex:

- Låt oss för en gångs skull få designa vår hemskärm precis som vi vill och flytta ikoner till vilken plats som helst i en grid

- Se till att maximera potentialen i Widgets. Lägg in stöd för transparent bakgrund t.ex. så man slipper hålla på och kopiera bakgrundsbilden i Widgy, känns väldigt yxigt

- Maximera potentialen i Widgets på hemskärmen så att de blir riktigt "levande" och se till så att fler tillverkare verkligen utnyttjar dynamic island

Jag parkerade häromdagen och använde appen EasyPark för att betala. De hade gjort en grymt läcker låsskärmswidget där jag direkt kunde förlänga parkeringen och se en progressbar + countdown till parkeringen går ut direkt på Always on display. Varför har inte fler tillverkare utnyttjat den potentialen? Känns som att det finns många godbitar även i iOS 17 som inte riktigt kommer till användning.

Men "fruktansvärt utdaterat" är ungefär hur jag skulle beskriva Windows 95. Det är absolut inte min känsla när jag använder iOS. Det är såklart subjektivt men jag tycker att det är ett vackert och väldesignat OS som är en fröjd att använda. Så om jag får önska får de gärna fortsätta med nuvarande designspråk men istället göra funktionaliten och anpassningsbarheten ännu mer kraftfull. Om något redan är väldesignat så föredrar jag att utvecklingen ligger på funktionssidan och inte formsidan.

4x4 gillar detta.
  14. eastbound

Mottagna gillanden:
    3 252

MINA ENHETER

Håller med dig om vissa grejer och vissa inte.
    Är nog ingen större skillnad på människor på Android kontra ios. Har ingen större koll på hur kinamärkena agerar men ändras det så verkligen så mycket? Sen är jag inte ute efter ett helt nytt OS. Man kan ju ändra det mesta visuellt om man vill utan att ändra hur det fungerar i grunden.

15. mange76

mange76 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 444
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro
    Platta:
    iPad Pro M4
    Har haft 15 PM sedan igår och det är en grym telefon. Men som tidigare diskuterats så är den stor. Den sitter bättre i handen än föregångaren men det är inte i närheten lika smidig som 15 P.

Köpte två skal, ett ultratunt Nudient och ett Apple original silikon. Även om det bara diffar ngn ynka mm mellan skalen så uppfattar jag att Apple skalet gör telefon för stor. Med nudient är det precis på gränsen till ”acceptans”.

eastbound gillar detta.
  16. Droid_309

Droid_309 Guest

Det jag skulle vilja ha förändrat är lite uppdateringen så skärmen kommer till fullo med färger osv.
    Samt ett kraftigt uppdaterat ios hade inte varit helt fel.
    Sedan vore det inte helt fel att få mer behörigheter att kunna ändra tex ikoner osv som man vill och ändra grid så man kan köra 5 ikoner iställer för 4 i rad.
    Annars är jag super nöjd varit och nosat på Android men jag känner att jag ej använder alla dessa funktioner och ej intresserad mer att plöja ner massor av tid på att customizera allt på mobilen.
    Känner inte att Apple på något sätt håller mig åter.

Tiopental gillar detta.
  17. Tiopental

Mottagna gillanden:
    3 133
    Telefon:
    iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 16 Pro Max
    Vad saknar du i skärmen? Jag tycker att den har en fantastisk mix mellan underhållande och korrekt beroende på vilken app man är inne i.

18. Droid_309

Droid_309 Guest

Ibland skulle jag vilja ha liiiiite mer punch i färgerna men överlag så är jag mycket nöjd med skärmen. Tycker mycket bättre om denna skärm än s24u som många prisar. Jag fick faktiskt ont i ögonen av S24U skärmen vet ej varför.

19. mange76

mange76 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 444
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro
    Platta:
    iPad Pro M4
    Har faktiskt nu efter ca en månad med 15PM vant mig med storleken. Tur att jag väntade med att returnera, dock är egentligen en 15P sweetspot när det kommer till storlek/ergonomi.

20. Droid_309

Droid_309 Guest

15 PM är den skönaste mobilen jag ägt.
    Perfekt size och vikt. Kört super slim case på den med men nu ska jag på med ett caudabe sheeth lila skal som kommer i dagarna blir mumma det.