Fråga: Är ni nöjda med er Padfone 2?

Diskussion i 'Padfone' startad av QT17, 13 feb 2013.

  1. QT17

    QT17 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2013
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Står i valet och kvalet mellan Padfone 2 och Galaxy note 2. Pluggar på högskolan just nu, så det blir en del PDF:er och litteratur som finns tillgänglig online så skulle vara guld värt med en något större skärm.

    Är Padfone värd sitt pris? "Fattig student" så telefonens värde är viktigt för mig.

    Uppskattar snabba svar!
     
  2. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Jag är väldigt nöjd, älskar att Asus kör på ett cleant Android så man slipper det där TouchWiz tjaffset.
    Telefonerna i sig är ju egentligen väldigt likvärdiga, beror ju på vad du tycker är bra helt enkelt, The Phone House har både Note II och PadFone 2 framme så man kan klämma och känna på dem. Ofta kör de dock gamla versioner av mjukvaran där, vilket kan ge en liten skev uppfattning om enheten.

    Men för 6490kr så tycker jag att PadFonen är det självklara valet, 4G, cleant Android, snabbare SoC plus en surfplatta är ju några av fördelarna med PadFone 2.
     
  3. gmd

    gmd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hehe oj du han före mig med denna post.. vill också veta fall det är något att ha :)
    Mitt val står med mellan Padfone 2 och note 2, ska dock inte ha den till skola.
    Hur är batteritiden och så på den?

    Obs det ser ut som det är ganska många som klagar på saker här i forumet ..?
     
    Last edited: 13 feb 2013
  4. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Forumet är till för att klaga på telefoner ;-) Klagas väl i Note II forumet också?

    Sent from my PadFone 2 using Tapatalk 2
     
  5. gmd

    gmd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hehe jo sant, hur länge håller ditt betteri då jag tycker det e riktigt viktigt
     
  6. QT17

    QT17 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2013
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur känns surfplattan? Är den lika bra som en "traditionell" platta?
     
  7. Stribbleroni

    Stribbleroni Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har nu haft min i ungefär 3 veckor.. Är supernöjd! Ibörjan tyckte jag att telefonen i sig var lite stor eftersom man endå får till en platta men det vänjer man sig vid rätt snabbt och eftersom ni funderar på Note II och padfone så verkar ju inte storleken vara något större problem ;) batteritiden är enligt mig bra, hade en Samsung galaxy nexxus innan och största anledningen till att jag bytte var batteritiden och såklart 2 in 1 konceptet. Om du ska plugga och använda plattan med dessutom så kommer verkligen inte batteritiden vara några problem alls, för tillsammans är batteritiden extremt bra. Jag låg sjuk en dag och kollade igenom 3 filmer på plattan och hade endå 20% batteri kvar i plattan och ca 50% på telefonen (telefonen laddas i plattan men om man använder de samtidigt så drar det endå batteri från båda enheterna men telefonen dras det väldigt lite ifrån).
    Sen ett + till är ljudet i padfonen jag har aldrig hört så högt och bra ljud i en telefon eller platta innan. Detta medför dock att det inte är behaglig att ha högsta volym på när man pratar i samtal men om man vill lyssna på musik från högtalarn så är det väldigt bra och högt ljud.

    Sammanfattningsvis, jag har aldrig ens känt på en Note II (storleken gör den ointressant för mig) men jag är väldigt nöjd med min Padfone.
     
  8. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Det beror helt på vad man gör. 4 timmar Netflix med 4G med bara telefonen, 8 med plattan. Kollar man däremot på en film man laddat ner till telefonen utan att använda det mobila nätet snackar vi kanske 7 timmar på telefonen och 12 på plattan.

    Notera att detta varierar kraftigt pga signalstyrka och vilken ljusstyrka man kör med.

    Sent from my PadFone 2 using Tapatalk 2
     
  9. gmd

    gmd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Trevligt trevligt, tror jag ska slå till på en tar dock en hel vecka att beställa :/
    Hur ser det ut med root till denna, kommer det några rommar kanske cm?

    Om du skulle ta med telefonen till jobbet och köra vanlig användning på den alltså lite sms lite surf sen några samtal, hur mkt batteri skulle du ha efter en 8 timmars dag...
    Idag kör jag en s2a med CM10.1 och när jag kommer hem efter en arbetsdag har jag kanske 10-20% kvar
     
    Last edited: 13 feb 2013
  10. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    En hel vecka? Vart ifrån då?
    Root finns, deodexed rom också. Paul O'Brien på Modaco kommer antagligen göra en custom rom. Och med tanke på att Asus sålt mer än en miljon enheter utan att ens ha släppt den i USA så blir jag förvånad om vi inte får fler romar snart. Betyder antaligen att Asus kommer uppdatera oftare och längre också :-)

    Efter en skoldag har jag kanske 50% batteri kvar, runt 2 timmars skärmtid.

    Sent from my PadFone 2 using Tapatalk 2
     
  11. gmd

    gmd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag va inne idag på phonehouse han sa att det tar ca en vecka att beställa den då dom inte hade den inne.
    Under din skoltid kör du något spotify där ? :)
     
  12. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Köp ifrån Proshop istället, eller Inet.
    Ja ibland, inte så ofta. Är verkligen ingen audiofil så är det ljudkvalitet du tänker fråga om är jag helt fel person att fråga :-P

    Sent from my PadFone 2 using Tapatalk 2
     
  13. gmd

    gmd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nea tänkte på batteriet :D
     
  14. gmd

    gmd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick den idag och har haft den i hela 20min och än så länge verkar den väldigt stabil och fin dock märkte jag när det ringde att det sparkar i högtalaren typ som ombyggda volymen var på fast att den va på halva typ
     
  15. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Följer det med "surfplatta" eller måste man köpa den separat?
     
  16. gmd

    gmd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Den följde med tror inte att du kan köpa utan
     
  17. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Den ombyggda volymen?

    Sent from my PadFone 2 using Tapatalk 2
     
  18. Stribbleroni

    Stribbleroni Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Joo det går att köpa bara telefonen, man får se till att man köper Asus Padfone 2 32/64GB 2in1 och inte bara Asus padfone 2 32/64GB.

    Påtal om det där med högtalaren så verkar det vara många som har det problemet här på forumet, jag har dock aldrig märkt av det och då brukar jag endå spela musik genom högtalaren på högsta volym rätt ofta.
     
  19. RNB

    RNB Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Känner ni till vad det är för laddchip i den?
     
  20. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Laddchip? Menar du angående nyheten som var på swedroid idag om qualcomms quick charge?

    Sent from my PadFone 2 using Tapatalk 2