Här följer en lista med negativa saker jag tycker om plattan:
Haptic Feedback
Hade gärna velat haft det. Vill ha känslan när jag rör skärmen, eller rättare sagt: skriver något.
Volymknapp och låsknapp
Dessa sitter precis bredvid varandra, och jag trodde seriöst att det inte skulle vara ett problem, även fast många andra hade upplevt det. Senast igårkväll ville jag höja ljudet när jag kolla på film i sängen och råkade då istället släcka ner hela plattan.
Inget stöd för minnneskort
Väldigt känt problem. Trodde inte jag skulle störa mig på det, men kom på senare att det hade varit najs med bara filmer på ett kort. Typ.
Stödjer inte NTFS
...Utan bara Fat32. Vilket gör att jag inte inte kan använda min externa hårddisk med filmer, för att streama. Utan måste först föra över en eller två filmer till min Fat32 usbpinne, som jag sedan kör upp med min OTG.
3G
Trodde jag kunde fixa detta problem genom hotspot, men det blir tröttsamt, dyrt och krävs batteritid i längden.
Navigeringsknappar
Detta är min första Nexus, så är lite ovan med att bakåtknappen sitter på "fel" sida. Gillar inte helt riktigt heller att när jag sätter plattan i liggande lägge, så följer knapparna med. Så hur jag än gör är de alltid under på skärmen.
Detta ger mig vissa problem:
1 På min telefon, som jag använder HELA tiden, är det inte så. Så jag är van att föra min tumme upp mot knappen istället då nu ner .
2 Samt att just bakåtknappen sitter för långt bort. Min tumme når den inte fullt utan att jag måste byta grepp.
Notera att dessa två gäller bara vid horisontellt läge.
Sist men inte minst har jag även råkat komma åt dessa flera gånger när jag ska trycka på något längst ner på plattan. Händer inte på mobilen då den har fysiska knappar.
Play Store
Hade gärnat velat ha en större utveckling i Play Store, för honestly, den är ju till för det. Men fick inte med ett smack. Ingen Transformers, inga magazines, inget giftcard och så vidare. Bara appar.
Vill gärna tillägga att jag visste det mesta av det här när jag köpte den, men trodde inte att jag skulle störa mig på det, etc.
Puh, blev en del kanske. Detta blir mitt hundronde inlägg, så jag ville ta i lite.

Men hursomhelst. Jag är så jävla nöjd med den. Jag älskar den. Köp den förfan.
Click to expand...