Är ny med Legend och har en fråga

Diskussion i 'Legend' startad av Chopin, 4 aug 2010.

1. Chopin

Chopin Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja!

Jag fick min HTC Legend idag, och jag har hört och läst mycket om "rootning" osv. Jag har googlat som faen och tappade lusten efter att läst om "Goldcard"... så min fråga är; kommer rootning av HTC Legend (enligt trend) bli lättare, mer automatiserat, med tiden?

Eftersom jag är ny vet jag självklart inte heller vad som bör göras efter rootning. Finns att välja på en massa roms har jag sett, men vad är bäst för mobilen (batteritid främst).

- När skärmen släckts, är det enda sättet att komma tillbaka genom att trycka på "power" knappen?

Ha en grym dag! ;)

2. Kame_boy

Kame_boy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

När du väl har rootat kan du lösa alla problem med knappar och uppväckningar osv.

Jag rekommenderar att läsa lite trådar här och på XDA-developers.
    För att fixa goldcard blir det inte lättare än att läsa här:

http://sites.google.com/site/roothtchero/goldcard-2

Har inte stött på en enklare metod.

Roms finns alla möjliga men alla slukar väl batteri ungefär snarlikt. Dom få froyo-romarna som finns är snällare mot batteriet (t.ex. CM6 RC2 som finns på xda). Det har mer att göra med hur du sköter din mobil, t.ex. genom program som locale och "setting profiles" (som jag föredrar). Använder du just CM6 kan du använda Toggle 2g också.

Välkommen och hoppas du har kul med din nya mobil :)

3. Chopin

Chopin Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svaret.

Ja den sidan du skickade var verkligen maximalt simplifierad, och därför svider det att säga att det inte gick något vidare. Jag själv kör Mac så jag fick göra alla steg på en polares dator.

För att få mobilens CID står det att jag ska ha mobilen på "enbart laddning". Jag provade ändra MMC1 till MMC0 men hela tiden fick jag "failed to get CID". Jag laddade ner "HTC Sync" från htc.com och ändrade mobilens läge till "Sync", och först då fick jag fram CID i MMC0.

Så klart kom nästa problem i nästa steg där jag nu sitter fast. Det går inte att välja något i rullmenyn (jag har tryckt på refresh 100 gånger). Inget dyker upp. Kör jag load goldcard och patch så får jag error, så klart. Så nu är frågan:

Kan jag köra den sista biten manuellt? Jag har dvs goldcard.img, behöver bara patcha!

/Chopin

4. Fezze

Fezze Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4+

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4+
    ROM:
    Unofficial Cyanogenmod12.
    Info:
    Stock
    Platta:
    iPad Air 16gb wifi/cellular
    ROM:
    Jailbreak
    Vad jag vet behöver du inte goldcard för att roota legend, om den nu inte är operatörslåst

Sent from my HTC Legend using Tapatalk

5. Chopin

Chopin Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svaret.

Tyvärr är mobilen operatörslåst (3).

6. Fezze

Fezze Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4+

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4+
    ROM:
    Unofficial Cyanogenmod12.
    Info:
    Stock
    Platta:
    iPad Air 16gb wifi/cellular
    ROM:
    Jailbreak
    okaj, ja då är jag osäker om det går utan goldcard..

7. Chopin

Chopin Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har löst det. Att ha det på "enbart laddning" verkade inte fungera. Var tvungen att köra "HTC Sync", först då ladda den "ADB" och patchningen gick bra sen.

Försöker hitta en bra rom att använda då jag har formaterat min helt och hållet.

Fick höra av en vän att jag behöver "Recovery Image" från ClockWorkMod för att boota en ny rom. Men det programmet går inte att installera. Finns det något substitut? Är det nödvändigt?

Ha en fin kväll!