Är nyfiken på vilka som har problem med Facebook-appen och Facebook Messenger

Diskussion i 'Frågor och support' startad av dragontrumpetare, 24 jun 2014.

?

Har du problem med facebook/Messenger på din mobil?

Poll closed 24 jul 2014.
  1. Sony/Ericsson

2 röst(er)
    33,3%
  2. Samsung

0 röst(er)
    0,0%
  3. LG

0 röst(er)
    0,0%
  4. HTC

0 röst(er)
    0,0%
  5. Motorola

0 röst(er)
    0,0%
  6. Nexus-lurar

0 röst(er)
    0,0%
  7. Övriga (Ex Oppo 7, One+1 m fl)

0 röst(er)
    0,0%
  8. Nej. Har inget problem alls.

4 röst(er)
    66,7%
Fler än ett alternativ får anges vid röstning.
  1. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Jag har nu haft problem med dessa appar i min Sony-mobil i över fyra månader, och har ärligt talat inte sett någon direkt uppdatering för att lösa problem ifrån facebook. Undrar därför hur det ser ut gentemot olika tillverkare. Jag har märkt att problemet verka enbart gälla just Sony, men kan det finnas hos flera tillverkare?

Vad är då problemet?
    Jo, problemet innebär att mikrofonens drivrutin ser ut att låsa sig till facebook eller facebook Messenger när man skall skicka röstmeddelanden. Alltså när man klickar på mikrofonen och sedan håller in den röda knappen och säger något och sedan släpper knappen, så händer alltså ingenting. Facebook/Messenger fryser till för att efter någon minut bli normal igen.

Allt ser ut att vara ok efter detta, men när man skall använda mikrofonen i exempelvis kamera för att filma ett videoklipp får man då reda på att mikrofonen är upptagen i en annan process. Och kameran kraschar. Stänger jag då av videokamerans och filmar utan ljud, så funkar det då. Detta händer alla appar som behöver just mikrofonen.

För att lösa detta, så måste jag alltså stänga av mobilen och starta om den. Vilket är irriterande. Så någon annan med exempelvis Samsung, HTC m fl som känner igen problemet? Det är tillåtet att rösta på flera alternativ, just p g a att det finns folk som har flera mobiler och då kanske av olika märken och modeller.

Last edited: 24 jun 2014
  2. rastamanne

rastamanne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

I hear U! Verkar nästan bara vara du och jag...haha. Har sett dig i andra trådar om detta. Även jag har postat om detta. Inte för att jag använder funktionen så mkt men jag är perfektionist och vill ju att skiten ska funka. Tex när jag kör bil har det varit smidigt att bara slänga iväg ett röstmeddelande.Funkar i alla appar med liknande funktion förutom just messenger. Då hänger sig skiten och omstart gäller. Har försökt luska ut om det är nån annan app eller nåt som påverkar men ännu inte hittat nåt. Har avinstallerat, nollställt, flashat, Börjat om från scratch! T.o.m med "tom" telefon och börjar med att installera messenger så blir det samma sak. Det är nåt med messenger. Punkt.

3. rastamanne

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Börjar tro att det är kitkat....funkade med jellybean.Har inte flashat om med jellybean....

4. rastamanne

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Facebookappen i sig funkar bra. Bara messenger som jävlas.

5. Prelow

Prelow Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    258
    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb
    Telefon 2:
    iPhone 6S
    Telefon 3:
    Htc Desire, SGS2+
    Platta:
    iPad Pro ”11
    Har en Xperia Z2. Inga problem här, är det din Z1 som problemet uppstår på?

6. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    HAr gjort detsamma, men det verka helt enkelt vara Facebook apparna som inte är kompatibla med Sony. Håller på att bli tokig. Har t o m ringt Sony och de har skrivit ner detta som en bugg som beror på Facebook, men skall ändå försöka se om det finns något som de kan göra också. Fast jag vet inte... jag blir galen på problemet iallafall. Precis som du säger funkar majoriteten av apparna helt utan problem med inte Facebook-apparna och Skype från microsoft.

KOnstigt det funkar i din Z2 alltså? För jag har testat med andra modeller av Sony och det funkar inte? Kanske kan vara operatörsberoende också. Men Sony sa iallafall när jag pratade med dem att apparna inte funkar för dem heller.

7. Prelow

Prelow Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    258
    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb
    Telefon 2:
    iPhone 6S
    Telefon 3:
    Htc Desire, SGS2+
    Platta:
    iPad Pro ”11
    Skumt. Det kanske beror på vilken version av apparna man har? Har inte uppdaterat facebook till den senaste då jag verkligen avskyr deras nya app. Den "äldre" fungerar utmärkt för mig

8. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Kan vara så helt klart