Fråga: Är One X en vettig uppgradering?

Discussion in 'One X - Allmänt' started by swampmonkey, May 22, 2012.

1. swampmonkey

swampmonkey Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjenare!

dags att förnya abbonemanget, har haft en DesireHD, totalt oförstörbar för mig, kastat den i väggar med mening för att bevisa poänger över Iphoneanvändare, (utan skydd eller skal runtomkring förövrigt)

kravlat runt på betonggolv under bilar, och upptäckt att det där obekväma hårda var telefonen, badat i både saltvatten och sötvatten, och har emellanåt använts för att knacka saker på plats i brist på bättre, typ småspik och annat trevligt.

.....

nu vet jag att skalet på OneX aldrig skulle överleva det, men för er som har den, och ni som tappat och haft sönder skärmen, hur ömtålig är den?

har HTC gått ifrån hållbarheten?
    har tallat på en del OneX, och är lite avskräckt av att skärmen är välvd utåt från resten av chassit, oskyddad helt enkelt. är inte jättesugen på ett stort siliconskal för att lita på att den överlever.

----

hur är era upplevelser, och framförallt, för er som haft sönder den, hur skiljer sig "tappandet" och söndrandet mot tidigare telefoner?

2. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Hade tagit SGS III.. Min One X knakar. Det gjorde inte min SGS II ;)

3. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Min One X knakar inte.

Jag skulle säga att du har haft en himla tur då om det som du beskriver verkligen har hänt.

Brorsan tappade sin Desire HD en gång på ett trägolv och hela skärmen sprack.

Själv har jag tappat min hox ett par gånger i klinkers golv och den har tagits upp hel och repfri. Sen är väl inte alls skärmen puttad utåt? Inte vad jag kan se iallafall.

Jag skulle nog säga oavsett vad du väljer idag så är allt lika ömtåligt/tåligt. Men om den ramlar det minsta fel så skiter det sig oavsett telefon modell.

Last edited: May 22, 2012
  4. Idis

Idis Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Både jag o dottern har haft desire hd o nu har vi båda bytt till one x. Dottern tycker denna är bättre än desiren då hennes var periodvis laggig. Jag tycker desiren var bättre. Genuin, tung o inte en repa el ngr fula märken, fast jag tappade den i golvet x antal ggr. Hennes one x funkar klanderfritt medans min laggar, har en del skavanker som att google play inte svarar, program ibland avslutas utan anledning osv. Kameran är bäst. Jag anser den är outstanding faktiskt. En orsak till att jag skaffade denna telefon. Men visst, i det stora hela önskar jag att kameran satt i min gamla desire hd ist. Tycker överlag det var en bättre telefon. Lite uppdateringar kanske löser mina små

5. Dawe

Dawe Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Som sagt oavsett vad du väljer blir du vara rädd om den även fast jag känner igen det från min htc legend jag hade en gång i tiden den tappades i marken ett antal gånger, i snön med skärmen nedåt 2 gånger i 2 st vattenpölar samt i en toalett på fyllan och det enda som hände var att usb porten pajade. Gick dock att ladda fint men inget annat. Tänk efter vad du vill använda nya nallen till och hur stor skärm du vill ha. Jag hade one x ungefär 2v. Sedan pajade Touch inputen på skärmen. Den gick således inte att använda. Byttes mot sony Xperia s och fick mycket pengar tillbaka är riktigt nöjd med den. Följande fördelar mot one x. Går att använda med en hand utan större problem. Bättre batteritid, snabbare och stabilare mjukvara. Dedikerad kamera knapp

Sent from my Xperia s using tapatalk 2

6. Kessler

Kessler Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har tappat den stenhårt i marken med baksidan neråt och resultatet blev lite repor på metallringen där bak. Sen tappade jag den stenhårt med skärmen neråt utan en skråma.

Sen fick den lite vattendroppar på sig och nu funkar (responsen) enbart 90-95% av skärmen :(