Är prisjakt köpta?

Discussion in 'Off Topic' started by dweebling, Dec 14, 2012.

1. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Jag börjar seriöst tro att Prisjakt sitter med en stor Nokia aktieportfölj eller liknande. Jag har både gett superbetyg och sågat produkter/ÅF via deras omdömes/betyg system. Aldrig varit något problem.

Lade in ett sakligt betyg om Lumia 920 med betyg acceptabel. Det försvann, lade in det igen.Detta hände 3-4ggr.
    Blev kallas troll via PM och att jag skulle skaffa ett liv av en av prisjakts användare vilket jag nämnde i nästa omdöme jag lade in.
    Åter igen raderades det.
    Fine, jag kan förstår att man inte kan nämna att man blivit kallad troll i ett omdöme men efter att ha lagt in 3-4 vanliga omdömen som försvunnit så blev jag trött och skrev det i betyget.

Igår lade jag återigen in ett omdöme med följande text(betyget är försvunnet idag):
    Prismässigt ligger Lumian på samma nivå som iphone 5 16gb eller Note II.
    Man får mera för pengarna om man väljer ngn av ovanstående tycker jag.
    Spec om man tänker på apputbudet.

Kameran ger bättre bilder i svagt ljus. Men i vanligt dagljus ger den samma bildkvalite som andra toppmodeller.
    Skärmen är superkänslig, man kan ha sweatshirt mellan finger och skärm medans andra jag testat möjligvis klarat att ha tshirt mellan.
    (nu brukar jag inte ha handskar på mig ändå så det är ingen dealbreaker)

Skärmen visar inte vitt där det ska vara vitt utan har en rosa ton
    Telefonen är dessutom riktigt hal, halare än tex SGSII/SGSIII. Skal med räfflor är nog att föredra.
    Prestandan är inte wow-snabb utan i paritet med HOX/SGSIII. Eftersom Lumian är helt ny på marknaden förväntade jag mer, saker ska väl utvecklas och inte stagnera.
    Möjligen beror det på att Lumia inte har mer än 1gb ram.
    När jag jämför med Note II laddar Noten sidorna snabbare och är också snabbare när man går tillbaka till föregående sida vilket tyder på att den klarar att ha mera i minnet.

GPS låser väldigt dåligt, verkar inte vara ensam om detta. Även råkat ut för att battieriet tömt på ett par timmar, vilket omstart ordnat upp men borde inte behöva starta om den.

Är inte hela idén med ett betygsystem att just allas åsikter ska räknas. Inte bara de som älskar produkten. Annars blir det väldigt missvisande och opålitligt.

Jag hade LG O2X vilket är en känd problem telefon, men mitt exemplar fungerade perfekt och gör det ännu (pratade med köparen igår).
    Ska jag sitta och anmäla/rapportera alla som gav den telefonen låga betyg? Vilket är vad som händer när jag lägger in mitt betyg på Lumian.

2. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Här är ett axplock från LG O2x betyg där användarna gett en stjärna:

"Usel.
    Varning!
    Uppfattas eventuellt som hyfsad då den är ny...men sen...oj oj oj...kan bara instämma i alla andra kommentarer. Eventuellt kommer den nu kanske inte få 4.1 (JB) heller...
    Mitt sämsta köp någonsin, alla kategorier! Hade man kunnat sätta minuspoäng så hade jag gjort det!
    ALDRIG MER LG!"

"Hatar den längtar mycket tills mitt abonnemang går ut så jag slipper den! Gör inget annat än strular...

Har alltid gillat LG. Har tv, hemmabio, blu-ray i lg men kommer aldrig mer köpa en lg tack vare denna mobilen.......Blääää"

"Sämsta köp jag någonsin gjort, har inte gjort annat än att tjorva, återköp!"

Dessa är tydligen acceptabla betyg från Prisjakt sida eftersom de får ligga kvar.

3. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Låter skumt. La in ett liknande omdöme, dock inte alls så långt, nyss så vi får se om det får ligga kvar. :) Txten låtet lite konstig, men kände inte riktigt för att lägga ner så mycket krut hur jag skulle bygga upp den.

"Tycker att Windows som mobil-OS fortfarande har en bra bit kvar vad gäller mjukvara. När vi pratar hårdvara så reagerade jag på följande: Dåligt grepp i telefonen, konstiga färger på displayen samt att specen inte är värst imponernde för det priset. Även strul med batteriet. Rekommenderas inte."

4. Spode

Spode Teen Droid Medlem

Telefon:
    Huawei P9 plus Dual-Sim

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P9 plus Dual-Sim
    Telefon 2:
    LG G4 Dual-Sim
    Platta:
    Nvidia Shield Tablet
    Helt otroligt att höra detta. har alltid hålit Prisjakt som en seriös site.

Har du kontaktat Prisjakt själva och bett dem förklara sig?

PS. Tobbys omdöme är fortfarande kvar.

5. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

Jo du kan se samma sak hos Sweclockers att ingen får ifrågasätta Nokia/Microsoft.

MS-lobbyn har formerat sig och gör allt (där inga medel är förbjudna) för att inte WP8 ska bli en flopp !:P

6. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Mitt omdöme ligger fortfarande kvar, så nu tar jag bort det.

7. PingviN

PingviN Youth Droid Medlem

Telefon:
    Xperia XZ2 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Xperia XZ2 Premium
    Övrigt:
    Garmin Vivoactive 3
    Att tro att Prisjakt skulle ta bort omdömen för att höja ett aktievärde var ju minst sagt ett långsökt resonemang.

Plun: det är för att du är asjobbig.