Fråga: Är så jävla besviken på HOX, vill bli av med den

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av MikeDropIt, 29 jan 2013.

1. MikeDropIt

MikeDropIt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nu är det dags för mig att skaffa en mobil av hög kvalité - Sony Xperia Z.

Har gett min HOX jätte många chanser gällande allt, nu orkar jag inte mer. Det känns bara helt jävla fel att ha bytt min HOX flera gånger utan att få de resultat jag velat ha. Nu är det slut, jag tänker sälja min HOX!

Min skärm är sprucken men det skall fixas innan jag säljer den. Har alla tillbehör felfritt förutom hörlurarna som jag tappat bort (världens dåligaste hörlurar) Hur mycket tror ni den är värd för tillfället? Den är ej låst till något abonnemang.

2. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

tjaa.... 2000kr kanske, om en köpare ska tjäna på beg. priset ist för att beställa en ny. Har den varit inne på reparation förut?

3. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Vilka problem har du haft? Är ganska nöjd med min även om en Xperia Z hade varit nice ;) Skulle gissa på max 2500 kr iaf.

4. MikeDropIt

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej!

Nej, den har aldrig varit inne på reparation förut.

5. MikeDropIt

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

För att nämna några: WIFI antenn är död, signalstyrkan på mobilen är låg 99% av dagen, oavsett vart jag är, mina foton blir helt gröna, blixten fungerar inte alltid, touchen har försämrats rejält sedan den nya uppdateringen, mm.

6. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Varför inte skicka in den på lagning, om du har garanti på den? Några av problemen du har, är ju hårdvarufel.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

7. MikeDropIt

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har ju som sagt DOAt flera mobiler sen min första HOX, det har alltså inte hjälpt. Det är endast denna mobilen jag har nu (min 4de HOX) som jag inte lämnat in på lagning. Sen är jag ju sugen på att byta lur, har verkligen tröttnat på HTC nu, dom behöver skärpa sig rejält.

8. h0nden

h0nden Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Nu vet jag inte vad du tänker om uppdateringar och sådant - men du går från htc, som är långsamma med att uppdatera, till Sony som är VÄRDELÖSA på att uppdatera. Om man är trött på en mobil annat än Nexus, förstår jag inte att man väljer annat än Nexus som sin nästa modell. Det blir det självklara valet för mig härnäst alla fall, trots att jag faktiskt älskar min HOX. Och det är inte bara nåt jag säger. Tycker att den står sig än idag, nästan ett år efter release, med konkurrensen.

9. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Du kommer inte kunna sälja den telefonen om den är så pass defekt. Som Slibit nämner, skicka in den på reparation eller lägg undan allt i en garderob och köp nytt.

Det är så pass? Blev faktiskt lite nyfiken på SONY's nya lurar men nej ..nej.. intresset försvann nyss.

10. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

vill man ha sånt fixat får man öppna telefonen och löda själv i många fall. böja piggarna är en ganska temporär lösning. lödde wifi men inte signal pinnarna. mkt bra signal i ett par veckor, antar att korrision samt att när chassit böjer sig så trycks/böjs pinnarna ned igen. wifin är trots lödning ganska så dålig anser jag. misstänker den klena antenen i ena hörnet i telen.

tycker inte man ska behöva göra sånt på någon telefon för bra funktionalitet.

jag kör på min tills den rasar eller hamnar på samma låga nivå som din :(

uppdateringen fixade därimot de värsta mjukvaru buggarna som jag drog med.

11. MikeDropIt

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag tycker att man inte ska hålla på på det viset. Köper man en mobil ska den fungera felfritt. Sen kanske man lämnat tillbaks en mobil/DOAt den men sen får det vara nog. Efter 4 DOA har ingenting förbättrats. Jag känner mig jävligt lurad av HTC, den känslan är jag absolut inte ensam om att ha. Aldrig mer HTC!

12. aikelo

aikelo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    338

MINA ENHETER

Har man inte rätt att häva köpet efter 3:e gången?

Skickat från min MZ601 via Tapatalk 2

13. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 429
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Inte när det gäller DOA eftersom telefonen byts ut. Hade den däremot varit inne på service och kom tillbaka med samma fel efter tredje gången - då ska telefonen bytas ut. Om man får häva köpet eller byta modell är upp till återförsäljaren.

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

14. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Historiskt sett har de inte varit så snabba.. Xperia Z får inte 4.2 men ska komma "snabbt" enligt Sony. Vi får helt enkelt se :)