Är SGS2 mest bang for the buck i highendsegmentet(el ska man vänta efter jul?)?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av lono, 9 dec 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Fick en SGS2 men sålde den då jag inte ville ha en sån dyr lur(annars var den kanon), hellre lägga pengar på annat och Bladen funkade bra.

Nu börjar Bladen kännas lite seg och har lagt undan pengar för att uppgradera mig.
    Finns ju en hel del dual cores ute nu, men är det så att att SGS2an fortfarande är vassast när det gäller prestanda? Vill ha en rapp lur för laggfri och felfri browsing(Bladen hänger ju inte riktigt med där) och eventuellt spelande.
    LG 2X är ju annars rätt billig med, men aldrig hört något gott om LG(framförallt hur de hanterar kunder och uppdateringar av mjukvaran).

Eller ska man vänta tills efter jul för att priserna ska gå ner? När kommer nästa våg nya lurar, eller är det ett uppehåll nu efter Nexus?

2. Zee

Zee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Japp!

3. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Du har kanske en poäng där. Dom sänker förmodligen inte priserna nämnvärt nu innan jul så har du bara tålamod att vänta så kanske det blir billigare sedan.

4. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Ja, jag har ingen brådska eg. Fast problemet med det är att jag väntar i evigheter med att uppgradera. Skulle eg bara ha min blade i ett halvår för att testa Android och leka med romar. :)

Ej säker på hur mkt telefoner faller i priser efter jul. Datorer etc brukas kunna få rätt billigt i mellandagarna, men telefoner brukar falla i pris i rätt stabil takt. Vet ej om jul gör så stor skillnad, release av nya telefoner verkar göra större skillnad.

Å andra sidan kan jag tänka mig att begagnatmarknaden flödar över efter jul när ett gäng personer fått en ny mobil i julklapp.

5. robot

robot Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159

MINA ENHETER

Jag tänker vänta tills efter jul, sedan blir den en ny mobil för min del.

6. Ludwig

Ludwig Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Snart så
    Telefon 2:
    Xperia Z2
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Hur mycket brukar priserna droppa på mellandagsrean samt annat efter julen? Syftar på SGS II nu och tänkt köpa en då den inte är alltför dyr. MEn det skullle vara bra om jag fick den före den första 2012 för då ska jag åka bort. Inte superviktigt men skulle definitift vara kul

7. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Vad det gäller mobiltelefoner så tror jag inte de generellt brukar droppa så mkt i mellandagsrean. Datorer, tvs etc brukar man kunna göra mkt större klipp på. Undantaget är väl om man köper med abonnemang, kan tänka mig att operatörerna kör någon kampanj. Jag har köpt en mobil väsentligt mkt billigare på mellandagsrean en gång(en SE W810 när den var halvny) och det var med abonnemang.
    Därför jag kickar mig själv så hårt för att jag missade erbjudandet från Comviq igår som var svårslaget.. Förhoppningsvis kör de något liknande i mellandagarna igen.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.