Fråga: Är Slll:an så bra som det sägs?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av strumpan76, 16 aug 2012.

1. strumpan76

strumpan76 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch7 44mm LTE
    Funderar på att köpa en Slll.
    Vad tycker ni som haft telefonen ett tag, är den så bra som det sägs/skrivs?
    Finns det nåt att klaga på, i sånt fall vad?

2. johand74

johand74 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Det är en riktigt bra telefon iallafall!
    De svaga nackdelar som jag upplever är:

- Verkar riktigt skör, tappar du den är det troligtvis kört. Hade HTC Desire innan och den tålde det mesta!

- Riktigt hal att hålla i, lätt att tappa.

- Skydd på displayen = ett måste! Blir ganska lätt repig.

- Tycker att funktionsknappen är lite för liten och placerad lite för långt ner. Om man köper ett lite rejälare skal som skyddar telefonen så blir den knappen svår att komma åt.

Det positiva:

- Lätt men känns ändå rätt välbyggd.

- Snygg som få :-) Har själv en vit.

- Snabb

- Lagom storlek.

- Hyfsat med minne

- Bra batteritid

Last edited: 16 aug 2012
    gosa gillar detta.
  3. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 117
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Det är en helt klart grym lur, den bästa ute på marknaden!
    Men precis som Johan säger, den är skör och hemknappen är i det minsta laget. Men det är många smartphones som är sköra, Iphones glas spricker all världens väg och HOX samma sak. Det blir så när man bygger stora skärmar i så minimala telefoner som möjligt.
    Men jag är grymt nöjd med min, har skyddskal och har inga problem och träffa hemknappen men då har jag små fingrar.
    KÖP KÖP!

4. Rozeman

Rozeman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Jag har haft min nu i snart månader och är helnöjd med den! Visst är den lite skör, efter bara två veckor gjorde jag en "ojdå" och fick ett märke i den silverfärgade ramen. Men farten, displayen, känslan i den är överlägsen. Detta måste vara den ABSOLUT bästa telefon på marknaden, just nu.

5. shieldfire

shieldfire Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Har tappat min ett par gånger, håller fortfarande :-) Tycker inte att den är hal heller. Många säger båda dock.

Det enda jag retar mig på är att soft keyn längst ner till höger är väldigt känslig.

Tapatalked, might contain weird text :-)

6. hattori hanzo

hattori hanzo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32
    Telefon:
    Oneplus 6t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6t
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Nexus 7 (2 gen)
    Det beror ju oxo vad du föredrar! Vad du kommer ifrån (lur)!

Haft s2:an o skillnaden är inte så stor! Kameran lite bättre, gps mkt bättre, kan ha större minneskort, lite bättre batteri, ngr tweaks i tw så du har ngr extra funktioner (JAG använder ingen av dem). Tycker den är lite för stor, men funkar ändå!

Men de e ju klart, kommer du fr en lur som e 2 år gammal el en low end lur så tycker nog du att den är WOW!

7. Gavin_Gadget

Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

MINA ENHETER

Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Har haft den i nån månad nu och tycker den är helgrym!

Största fördelarna är:
    · Riktigt rapp i gränssnitt och när det kommer till att öppna appar m.m.
    · Kanonfin GPS, jag brukar ha 6-8m säkerhet.
    · Batteriet räcker utan problem två dagar för mig. En dag om jag spelar mycket eller ca 5-7 dagar om jag använder den som nödlur på sjön t.ex. (nödlur = används inte förutom till nödsamtal och kanske några foton...).
    · Stor och fin skärm :).

Nackdelar:
    · Kan vara aningen stor men jag hade inte velat ha en mindre skärm heller. Storleken är hanterbar.
    · Har rykte om sig att vara skör = läder flip-case på.
    · Saknar 4Gs hastighet från SII LTE jag hade ett tag, men batteritiden var värdelös!

Det jag främst saknar är 4G men vill mamma inte ladda två ggr om dam funkar det inte. Annars överväger fördelarna de nackdelar som finns med råge!

8. kajsa_J

kajsa_J Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kolla också denna tråd där folk som haft sin telefon ett tag säger vad de tycker:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=74319

Generellt är folk nöjda, men man får väl betänka att vi som hänger på SwedroiD kanske inte är representativa för alla S3-ägare.

Jag är i alla fall nöjd (förutom att min självdog och har varit på lagning i snart 4 veckor).

9. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag är otroligt nöjd och har faktiskt svårt att komma på något som jag ser som direkt negativt.

Jag har tappat den ett par gånger utan att få en skråma och skärmen är helt repfri, oavsett viljet ljus man skådar i. Att den inte verkar lika hållbar som t ex min SGS är väl en nackdel men att jag tappat den två ggr på såhär kort tid är verkligen en anomalitet och har varit i rätt udda situationer.

Jag gillar känslan av den glatta ytan och eftersom jag håller fast telefonen i sidorna, inte i bakstycket, så påverkar det inte mitt grepp. Kort sagt säger jag tväremot de som säger att skydd är ett måste.

Vad gäller positiva bitar finns det massor. Designen, mått och vikt, skärmen, prestandan, GPS:en är enormt bra, bra batteritid trots skärmstorleken osv. Den klart bästa telefon jag någonsin testat, enligt min smak och mina behov.

10. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Det beror helt och hållet på vad för telefon du är ute efter. (Och vilket forum du frågar i ;))

Har haft en HTC One X i ca 3-4 månader och en S3 nu i en vecka. Så drar en liten jämförelse som kanske kan hjälpa dig. Är ingen speciell fanboy av någon tillverkare, android som android :)

Är du ute efter:

-En bra kamera
    -Otrolig skärm
    -Bra grafik vid spelande
    Väljer du en One X

Är du ute efter

-Bra batteritid
    -Bra GPS (Kan vara bra om du är ute och kör mycket eller är ute och springer med exempelvis runkeeper)
    -Väldigt bra ljud
    Väljer du en SGS3

Själv har jag gått över till en S3 nu då den passar mina behov bättre. Kamera använder jag knappt men musik lyssnar jag på väldigt mycket och lite ljud kräsen är jag :) Ända jag saknar från min One X är skärmen. Skärmen är självklart bra på S3 också, men tycker One X slår den stenhårt just på den biten. Och att den var skönare att hålla i (den var lite strävare)! Båda två är i stort sett lika kvicka. Om du har 10 olika program konstant på i bakgrunden så börjar båda två "lagga" det är självklart. Batteriet i min S3 räcker helt klart längre än den på One X trots att det bara skiljer 300mAH på batteriet.

EDIT: Kan även tillägga att båda telefonerna har vart rootade hela tiden. Med både custom och stock rootade ROMs.

Tiny Turtle gillar detta.
  11. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Mina intryck av S3:an i jämförelse med min S2:a.

+ Äntligen inga allvarliga helvetes buggar. (Med S2: 2.3.4 = Random reboots. 4.0.x = Lagg, "inget simkort", "Har slutat svara" etc..)
    + Bra batteritid med standardbatteriet.
    + Rapp o fin!
    + Kameran är snabb som fan
    + Bra videokamera

- Ingen aktiv bildocka (USB + 3,5mm lineout) från Samsung! (Man får köpa en ifrån USA istället avsedd för en annan modell då funkar de fast de är dåligt samsung!)
    - HDMI kabeln är inte kompatibel med den som såldes för S2:an.. Wtf samsung?
    - 1GB Ram känns snålt. Mer ram = Mindre reloads av appar/launcher) I USA finns det en S3 modell som har 2GB. (iofs annan cpu där då också)
    - Stillbildskameran är inte riktigt lika bra som HTC:s bästa. Personlig åsikt men jag tror de flesta (ej fanboys) håller med. Videon är dock bättre än HTC:s bästa, imo.
    - Känns skör. Man läser om folk som tappar luren ifrån 20cm å spräcker skärmen.. sånt känns inte stabilt. Jag har ett Case-mate Tough = Skönt grepp, gedigen känsla.

Varesig dåligt eller bra:
    * Skärmen är rätt stor. De är svårt att navigera alltid med en hand. Exempelvis när man kör.
    * TW gillar jag personligen inte men de är upp till var och en att avgöra. Jag kör med Apex istället.

Överlag är jag nöjd. Jag betalade inget för uppgraderingen då det är min arbetstelefon :teeth: Men jag är tveksam om jag hade uppgraderat om jag var tvungen å betala. Iaf om man kommer ifrån en S2:a. Hade jag däremot haft en HTC Desire eller något annat trött så är det ett klockrent beslut att uppgradera till S3:an, om man trivs med en stor mobil.

12. swedem

swedem Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Sitter i samma båt som leloulz, har till skillnad från ovanstående talare dock varit en htc fanboy sedan Qtek tiden! Barnsjukdomarna med OneX och det usla bemötandet från supporten gör att jag med stor sannolikhet kommer att undvika htc framöver.
    Det enda jag saknar från htcn är den rappa hemknappen. Däremot är batteritiden hos samsungen klart överlägsen plus att multitaskingen fungerar bättre. Upplever inga skillnader vad gäller ljud och skärm, använder kameran för lite för att kunna tycka till om det.
    Står du i valet och kvalet mellan htc och Samsung är det senare ett klart trevligare alternativ inte minst på tanke på batteritiden som i mitt fall ger dubbla skärmtiden!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

13. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Har haft min i någon månad eller lite mer nu, är så jävla nöjd med den. Trodde jag skulle ha problem med storleken men det är inga problem.

Den är rapp som faan, inga hängningar eller något än. Riktigt bra batteritid, riktigt bra samtalskvalite och volym. Har köpt ett tpu skal till min, rycker den var svår/hal att hålla i innan.

Har inte bytt launcher i min, har börjat uppskatta TW :-)

Kan varmt rekommendera den.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

14. johand74

johand74 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Har haft min S3 ett tag nu med och tog idag i en S2, OJ vad liten den blivit :-D
    Har vant mig fantastiskt bra med storleken på S3:an!

15. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    kan bara säga att jag är riktigt nöjd med telefonen, skulle nog faktiskt inte kunna tänka mig någon annan, kört iPhone länge lääääänge... Men den enda som jag verkligen får känslan av nöjdhet ät med Samsungs telefoner s2/S3a. Helt enkelt underbara och grym batteri tid!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

16. sannispannisen

sannispannisen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Glaset är ju jävligt skönt, två gånger på kort tid har min spruckit. Men som jag skrev i en annan tråd, det som just hände mig.
    Tappade den från en biltak i lördagskväll, men hittade den inte så, spärrade den osv... Men beslöt mig ändå för att åka 14 mil i går för att leta.. Fann den då i ett blött dike med några % kvar, men felfri:)

Jag gillar den för övrigt. Snabb och jäkligt bra kamera.

17. Rickis71

Rickis71 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kommer från en SE Xperia Arc till denna otroliga skapelse. Från medeltid till 2000-tal helt enkelt!
    Äntligen en android lur som funkar o flyter på, KÖP!!!!

18. fryguy

fryguy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    904
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4
    Att launchern tar en 5-30s på sig att vakna till liv ibland känns inte riktigt okej, annars är jag väldigt nöjd med den. Hoppas dock dom kan fixa så det blir bättre med nån uppdatering.

19. atomix

atomix Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nej. Hade S2 innan och har nu haft S3 i 3 månader. Tycker fortfarande att den inte är värd de xtra tusingarna den kostar jfrt med S2. Jag rekommenderar S2.

20. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Har du gått in i appen S Voice och bockat av "Launch S Voice" i inställningarna? Det gör att du inte längre kan starta appen med dubbeltryck på hemknappen, vilket i sin tur gör att du inte får en fördröjning när telefonen väntar och ser om det kommer ett extra tryck eller inte.

swedem och Barstar gillar detta.