Är ZTE Blade en bra lur för tjejen?

Diskussion i 'Blade' startad av Peer2peer, 16 apr 2011.

1. Peer2peer

Peer2peer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tja, tjejen funderar på en ny lur. Jag har rekommenderat ZTE Blade. Hon ska typ spela lite spel, ringa och smsa. Funkar det att spela på den? Eller är Wildfire bättre?

Vad tycker ni?

2. nERVEN

nERVEN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ZTE Blade fungerar alldeles utmärkt att ringa och smsa med. Dock är inte spelprestandan jätte bra men inte helt åt pipan heller. Men om din tjej har tänkt sig att spela för det mesta så hade jag nog satsat på en annan telefon i de högre prisklasserna. Jag kan lova att Blade är betydligt bättre än Wildfire på allt.

3. Peer2peer

Peer2peer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ah Okej, lite de jag misstänkt. Kollade på några videos på youtube när den körde angry bords och fruit ninja, den körde de helt ok!

Några andra tips eller saker jag borde tänka på ang den?

4. Evian

Evian Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    285

MINA ENHETER

Jag har både en Blade och en Wildfire (jobbmobil) och måste ju säga att Blade'n är bättre på allt...

5. Skogstobbe

Skogstobbe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Om man lägger in 2,3 på sin blade så funkar en hel del spel som inte funkar på original romen. Så om hon ska ha en mobil i den här prisklassen är det ett bra val, Men om man vill lägga ut några 1000 extra för å spela spel så kan man ju göra de om man vill :)

6. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Kameran suger något oerhört och en del klagar på att volymen är låg när man lyssnar på musik i hörlurar(fast jag har aldrig haft något problem med det). Annars är det en mycket trevlig mobil och fortfarande den allra mest prisvärda mobilen. Om valet är mellan den och Wildfire så hade jag inte tvekat en sekund.

7. danielc.se

danielc.se Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Tycker telefonen är otroligt prisvärd, särskilt efter senaste uppdateringen. Nu funkar Angry Birds ganska bra, stänger man av bakgrunden flyter det riktigt bra. Även spel som Fruit slice, Airport control och Drop funkar i tjejens Blade.

Allt utom kameran (som nyss nämnt) är alltså bra, särskilt priset!

8. Tom200

Tom200 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

För en helt teknologi-okunnig person är android nog inget bra val. Menar inte att speciellt tjejer är det. iOS, WP7 eller t.o.m Symbian är enklare.

9. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Kan hålla med om att man får ut grymt mkt mer av sin android om man kunskap nog att pilla lite på den och inte kräver att allt skulle vara klart out of the box. Men håller ej med om att Symbian slår Android på det(de jag testat har varit duktigt sega och omständiga). WP7 har jag inte testat, men det OS verkar ju så himla beta än(de fick väl precis klipp och klistra?) så känns ej som det är ett bra alternativ för en nybörjare än. IOS däremot.