Airfoil, streaming med synkning i hela huset

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dirk Diggler, 23 feb 2013.

1. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

http://rogueamoeba.com/airfoil

Upptäckte just hur underbart detta är! Läste om det för något år sedan men nu fungerar det hur bra som helst för oss som har enheter lite varstans i huset och behöver ha musik lite överallt.

Just nu har vi en dator med Spotify i vardagsrummet kopplat till hemmabio och allt sådant. Detta styrs genom VNC.

Nu är det ju rätt mycket enklare. Airfoil på min dator och vipps så styr jag allt här ifrån! Köket, vardagsrummet, våra telefoner, min surfplatta (kommer bli köksradio) med mera.

Tänkte att tipset måste komma ut eftersom det inte fanns någon direkt aktuell tråd sedan tidigare :)

2. Brödrost

Brödrost Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Har precis börjat köra Airfoil, så varför inte prata lite om det.

Airfoils programvara på datorn som strömmar ljudet. En lite äldre platta (Acer 810) med halvtrasig skärm inkopplad i stereon i vardagsrummet. En Nexus 7 (2013) i stereon i köket (ska bytas ut mot en spräckt Note 2). Appen.

Fick förskjuta ljudet 100ms på den lite äldre Acerplattan för att få ljudet att synkas.

Täcker in undervåningen med ljud ganska bra. Får se hur det fungerar i längden, om det går att ha enheterna liggande utan att appen krånglar så att man måste gå och fippla med enheterna som tar emot ljudet.

Någon annan som gör något liknande? Skulle hellre använda något som kan ha en androidenhet som ljudkälla, och som två (eller flera) andra androidenheter kan ta emot ljudet från och hålla det synkat. I värsta fall får man väl strömma ljudet till datorn från telefonen, och låta airfoil strömma ut det till de andra enheterna.