AirPods Pro 2

Diskussion i 'AirPods' startad av MikkeBee, 25 dec 2024.

1. MikkeBee

MikkeBee Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19
    Funderar på att skaffa mig ett par AirPods Pro 2
    Kollat på marketplace, Tradera å Blocket lite grann men hur kan man på nått enkelt sätt att kolla äktheten på? Verkar finnas en uppsjö av fake.
    Känns som om det enda stället man kan köpa ett på är här på Swedroid köp å sälj.
    Så det blir väl till att försöka hinna med att köpa ett par här:)

Last edited: 25 dec 2024
  2. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 557
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Ja. Kör inget tveksamt. Det är verkligen riskfyllt

3. MikkeBee

Mottagna gillanden:
    19
    De é väl bara å invänta att det blir ett par till salu här. Känns som det är ärliga människor här inne på sidan.

4. danne_00

danne_00 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    137
    många som säljer fake och trasiga.. så skulle vara väldigt försiktig
    kvitto och bild på serienummer kan ju va liten trygghet iaf

5. MikkeBee

Mottagna gillanden:
    19
    Kollade lite på Tradera nu på AirPods. Ser att dom har något som heter köparskydd med äkthetsgaranti. Låter ju bra det men min fundering är hur kan dom med hjälp av några bilder säga att dom är äkta. Någon som testat att köpa några därifrån med den garantin?

6. htiawe

htiawe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    208
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Info:
    Lawnchair Launcher alt Nova
    Telefon 2:
    iPhone 11 Pro
    Telefon 3:
    P40 Pro+
    Jag har inte köpt något liknande från Tradera men jag beställde ett par fejk från Aliexpress för något år sedan, för att se hur äkta de verkade och det fick mig att aldrig köpa Apple-produkter från andra än Apple eller större återförsäljare.

De var helt sjukt bra gjorda, pairade ihop med min iPhone automatiskt precis som originallurarna.

7. nu1mlock

nu1mlock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

För riktiga replikor ska man kolla här:
    AirReps | Ultimate Guide

Jag har replikor av följande: två par AirPods gen 2, ett par AirPods 3 och ett par AirPods 4 och alla fungerar jättebra. Jag märker dock skillnad på riktiga AirPods i framför allt mikrofonkvalitet och ANC.

Jag har ett par äkta AirPods 2 och AirPods 4 med ANC som jag jämför med.

Man ska dock komma ihåg att det finns en hel del begränsningar beroende på vilken modell man köper. Ingen har t.ex. iCloud Connect, vilket sömlöst byter mellan alla dina enheter. Man kan endast ansluta 2st enheter till replikor, medan det inte finns någon begränsning med riktiga AirPods. Beroende på vilken modell man köper så kan det även vara så att det t.ex. saknas gyro och därmed fungerar inte Spatial Audio. Funktioner som Conversation Awareness m.m. kan också saknas - man får helt enkelt kolla närmare på dom olika varianterna och versionerna som finns. ANC är märkbart sämre (men ändå rätt bra) osv.

Dom fungerar inte heller med Apple Watch. Så för mig som har både Apple Watch, Apple TV, iPhone, Macbook Air och iPad så är replikor inget alternativ eftersom jag kräver att dom fungerar med alla enheter samt sömlöst byter mellan alla.

Med det sagt så skulle jag aldrig köpa ett par begagnade AirPods just pga. att det finns så många replikor på marknaden och det är inte så enkelt att se skillnad på dom, speciellt inte om man bara provar att para ihop enheten med en iPhone.

Last edited: 1 jan 2025