Airport express till android

Diskussion i 'Allmänt' startad av jeo, 9 nov 2011.

1. jeo

jeo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Tjena!!

är det någon som vet hur man får airport express att fungera till android?

när jag ska välja sätt att spela upp musiken på, så kan jag inte välja spelare och då airport express, som man gör på en dum iphone.

eller behöver jag någon annan liknande hårdavara som airport?

tacksam för hjälp..

2. Iamfree

Iamfree Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Det funkar tyvärr inte. Du behöver en mjukvara i stil med Airfoil men de har sagt att de inte kommer att utveckla den till Android. Vet att det var något projekt på gång av ett gäng utvecklare men det verkar gått i graven. DLNA är väl det man får köra om man har Android. Nackdelen är ju att du måste köpa en ny förstärkare som stödjer DLNA. Jag har inte sett något mindre DLNA-enhet som man kan koppla på en äldre förstärkare. Just på punkten Airplay så tycker jag Iphone sitter på att starkt kort då Airport Expressen är en billig och smidig lösning för att få sin musik trådlöst till förstärkaren. Det går att få till på Andriod men kostar mer.

3. BDL165

BDL165 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om jag inte minns fel ska väl appen doubletwist ha stöd för airplay?

4. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 895
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  5. Iamfree

Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Står på Market att Doubletwist inte fungerar på Airport Express ännu. Ändå rätt goda nyheter eftersom det verkar som att det är på g. Helst skulle jag vilja ha någon typ av airfoil-app till Android så man kan köra vilken musikapp man vill via Airplay.

6. Iamfree

Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Finns det fortfarande inget sätt att streama Google Music från din androidmobil/platta till en stereo? Airplay är verkligen en funktion som jag är sjukt avis på. Sitter just nu i köptankar för en platta och funderar allvarligt på en iPad2 för att få Airplay men vill helst ha en Android. Jag är INTE intresserad av att kunna styra musik som ligger på en dator som i sin tur är kopplad till stereon. Jag vill streama min musik DIREKT från plattan till stereon, och jag vill kunna streama både Spotify och Google Music. Det borde ju inte vara så jävla svårt att få till med de resurser Google sitter på kan man tycka.

7. Senap

Senap Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Hårdvaran finns där ute i alla fall, HTC gjorde ett tappert försök:
    HTC Media Link DLNA Streamer DG H100 (incl HDMI Cable + EU plug) #99H10198-00 - EXPANSYS Sverige

Kostade 1000 kr tidigare men priset har gått ner. Ska själv köpa en, då jag inte har lust att köpa ny Blu-ray spelare eller TV endast för DLNA. Är intresserad av att streama bland annat YouTube till TV:n och då kommer jag förmodligen att använda Twonky, om de fortfarande apps med sån funktionalitet.

Enklast blir ju att använda en HTC telefon, de nyare versionerna av HTC Sense har ju "inbyggt" stöd för att skicka bilder, videos och musik genom DLNA. As for Google Music, jag har ingen aning hur man kan streama det genom DLNA, hade inte gett det en tanke förrän jag såg ditt inlägg.