Aktivera Google Play Music (uppladdning av egna låtar)

Diskussion i 'Allmänt' startad av tchockys, 3 jan 2013.

1. tchockys

tchockys Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Går det att i Sverige att aktivera den (förutsätter jag) amerikanska tjänsten som gör att man kan ladda upp upp till 20000 låtar till google play music för att sedan strömma dom till mobilen?

2. K1M

K1M Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Ja. Gjorde det precis. Lite pyssel men det går.
    Du måste se till att du "befinner" dig i USA när du loggar in på music.google.com.
    Var även tvungen att lägga till ett kreditkort (mitt vanliga) men sa att billing var i US.

Jag gjorde det med hjälp av TOR, https://www.torproject.org/ och välja en amerikansk exit nod. http://www.guptamayank.com/how-to/change-ip-address-to-any-country-specific-ip-address-tor

Sen måste tyvärr webläsaren kunna köra flash (den som kommer med TOR supportar inte flash) så då får man använda firefox (med installerad flash) och konfigurera den att gå genom den TOR. https://www.torproject.org/docs/tor-doc-web

Sen är det bara att logga in och tanka ner download manager / installera den och välja en katalog som skall synkas.
    När det är gjort behöver du inte använda TOR/firefox ngt mer.
    Du kommer nu åt music.google.com med din vanliga uppkoppling.

Jag var tvungen efter att musiken synkats avinstallera google music och installera om den på både luren och paddan. Sen lirade det. Fick nu ett nytt val i inställningar/synchronisation/google accounts/google music

Last edited: 4 jan 2013
  3. SuperAndroid

SuperAndroid Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ja, relativt enkelt... skaffade något gratis proxy-program eller VPN eller något så din trafik "kommer från USA". Sedan bara in på music.google.com och aktivera. När man väl aktiverat Google Play Music så kan man köra "normalt" från Sverige. Behövde inte ange kortnummer eller något när jag genomförde det (men det var ett par månader sedan).

4. ljungbacka

ljungbacka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Har du någon länk till den vpnen?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

5. cybercount

cybercount Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har fixat music-konto men vet inte hur jag ska få appen att lira musiken. Hur installerar man om den?

6. cmannen

cmannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 8
    Platta:
    iPad Air2
    För mig räckte det med att rensa case och storage när man går in i app info. Efter det så kunde jag se allt jag laddat upp

7. monty

monty Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER