Aktivera "Handcent KeyBoard" - vill ha T9

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av hell-man, 12 jul 2011.

1. hell-man

hell-man Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Försöker att få igång "Handcent KeyBoard" - https://market.android.com/details?id=com.handcent.ime&feature=search_result - men lyckas inte.

Där finns en FAQ:
    FAQ

Enligt den aktiverar man tjofräsen med ett långt tryck på "?123"-knappen till vänster om kommatecknet, men på Arcen leder ju ett långt tryck på den knappen till smileymenyn, så jag är inte kropp att aktivera "Handcent KeyBoard".

Har testat långa tryck på andra tangenter, utan resultat.

Några idéer?

... Sen et i tusan hur fantastiskt det skulle bli, för där är ju en del surr om att det tydligen saknas svenskt språkstöd. Verkar ju förövrigt gälla även "(EvenBetter)NumberPad Keyboard"
    https://market.android.com/details?id=net.fredricknet.inputmethod.latin&feature=search_result

Är ju fanken att det ska vara så svårt. Jag är inte helt kompis med att SMS:a på Arcen. Saknar mitt gamla T9-SMS:ande.

Som ett sidospår har jag dessutom andra SMS-relaterade problem.

* Har inte hittat någon mass-SMS-/gruppfunktion i Handcent SMS.

* När jag skriver SMS till flera personer (manuellt skapad engångslista) så skiter det sig väldigt ofta. SMS:en levereras inte, helt enkelt.

* Skriver jag något längre SMS så får telefonen/appen inte sällan för sig att det är ett MMS (redan vid blott fyra SMS långa SMS - på min gamla telefon blev det MMS först efter tio SMS långa SMS). Dessutom går dessa påstådda MMS då inte iväg, för...

* Över huvud taget fattar jag inte hur man skickar ett MMS. Jag kan ta emot MMS, men fattar inte hur jag skickar dem.

2. sebarc

sebarc Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Info:
    Google now launcher
    Platta:
    Nvidia Shield
    Info:
    Nova launcher
    Gör ett långt tryck i inmatningsrutan för text istället.

* När jag skickar sms till flera så lägger jag bara till flera personer i till-fältet. Har inte reflekterat över om det går att skapa grupper och därmed inte testat.

* Under inställningar -> sänd meddelanden så kan du bocka i en ruta om du inte vill ha konvertering till mms efter tre meddelanden.

* Om du lägger till innehåll så som bilder, ljud osv så blir det ju ett mms. Du behöver inte välja att det är ett mms du vill skicka. Eller har jag missuppfattat frågan?

Btw, mitt första inlägg här :)

Last edited: 12 jul 2011
  3. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Tangentbord måste även aktiveras under inställningar, tangentbord!

Sent from my Nexus S using Tapatalk

4. hell-man

hell-man Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Aha, strålande. Tack! Men... jag får visserligen upp T9-tangentbordet, men telefonen skriver då bara siffror (trots att tangentbordet inte ens visar siffror, utan bara bokstäver). Känns som att det beror på att den inte känner igen några ord. Kan det här vara språkrelaterat?

Lysande med MMS-inställningen, tack!!

Slutligen det där med MMS. Ska testa igen, men sist jag gjorde just så, bara lade till en bild, så gick det inte iväg.