Aktivitetsnamn för ikoner. TIPS!!

Discussion in 'Teman och grafik' started by MatDiggy, Aug 13, 2011.

1. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Hallå!

Tänkte dela med mig av ett litet tips ang aktivitetsnamn för appar. Har letat efter något liknande, men kunde inte hitta något i detta forum.

Ser ofta att folk frågar om hur man på enklaste sätt får fram aktivitetsnamnet för en app. Speciellt i de fall där någon jobbar på ett tema eller ett ikonpaket, och folk kommer med förslag på appar dom vill ha ikoner till.

Man kan använda adb shell, vilket jag tror är vanligast, men jag tror att långt ifrån alla vet hur man använder det.

Såg någonstans att man kan använda sig av appen Minimalistic text för att få fram aktivitetsnamnet till sina appar, men jag är inte säker på att alla har den heller. Finns säkert flera sätt att hitta namnen, men hur som helst...

Går inte in i detalj på hur man går tillväga med ovanstående exempel, eftersom den informationen finns i många andra trådar, utan tänkte visa hur jag gör.

Enklaste sättet är att gå till https://market.android.com/

Där söker du fram din app. När du klickar dig fram till sidan för appen så hittar du aktivitetsnamnet i adressfältet (url).

Om man söker upp Swedroid news widget så ser ut så här:
    https://market.android.com/details?id=se.swedroid.rsswidget&feature=search_result

Det som är fetlagt är aktivitetsnamnet för ikonen :) Det är alltid det som är mellan = och fram till &feature som namnet finns.

Om man inte är alltför kräsen på högupplöst, så kan man ju alltid passa på att plocka bilden till appen, så har man slagit två flugor i en..... jaja ;)

Hoppas att det kan vara någon till hjälp.

2. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Om man har t.ex, "Android System Info" installerat från market, så kan man också leta upp namnet där, om man inte sitter vid en dator eller bara, vill kolla direkt i mobben :)

3. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Du ser.. bara att fylla på :D

Sent from my HTC Desire using Tapatalk