Aktuella driftstörningar i mobilnäten

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Cupcakes, 23 feb 2015.

1. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 311
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    För att underlätta lite tänkte jag att här kan man uppdatera om det finns några KÄNDA driftstörningar i mobilnäten. Dvs störningar som informerats om från operatörens håll, så ska jag försöka hålla denna post och nedan post uppdaterade med informationen.

Som alltid påverkas ju mobilnät av störningar, ibland drabbar störningar fler operatörer beroende på hur näten delas osv.

indika gillar detta.
  2. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 311
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    2015-02-23
    Tele2:
    2G, 3G & 4G
    Störning på mobilnäten i hela landet - påverkar samtal, mobilsurf och fastnätstjänster över mobilnätet. Starta om telefonen med jämna mellanrum för att se om det hjälper. Ingen beräknad klartid just nu.

Telia:
    3G
    Störning på 3G-nätet i hela landet. Oklart vad som orsakat det. Jobbas på att lösa problemet så fort som möjligt. Testa att låsa telefonen på endast 2G om du har svårt att ringa. Ingen beräknad klartid.

Telenor: 2G, 3G & 4G
    Lappland, Norrbotten, Härjedalen, Dalarna, Hälsingland, Gästrikland, Uppland, Södermanland och Östergötland. I dessa områden har man problem med 2G & 4G-nätet vilket påverkar samtal och surf. Har du Telenor kan du testa att låsa telefonen på endast 3G. Beräknat klart 13.00.

I Göteborg med omnejd finns en störning på 3G-nätet som påverkar samtalen på så sätt att det kan vara problem att ringa och ta emot samtal. Testa att låsa på 2G i dessa fall. Beräknat klart 12.00.

Last edited: 23 feb 2015
    osvanberg och indika gillar detta.
  3. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 311
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Telenor har sedan igår eftermiddag haft en störning på 3G och 4G-näten i Stockholm, Uppsala, Gävle, Västerås, Örebro, Norrköping och Linköping.

Beräknad klartid var först 18-tiden igår. Problemet är fortfarande ej löst.