Akut hjälp ang. skärm, frågar här då jag behöver snabb respons

Diskussion i 'Allmänt' startad av RazerBlader, 9 jul 2012.

1. RazerBlader

RazerBlader Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

hejsan!
    Då alla mobiltelefoner någon gång råkar ut för ett eller annat problem med skärmen, alternativt digitizern så frågar jag här då det brinner i knutarna och jag helst skulle vilja lämna in min telefon fortast möjligast för reperation.

Till problemet:
    Jag har då en Xperia Play, och jag har aldrig haft något som helst problem med den förut, men så igår natt började den helt plötsligt att spöka med skärmen, och det blir svart-vitt över hela skärmen och har man tur så ser man vissa konturer av vad som ska vara bakom.

Vad jag fått för mig är problemet:
    Är att skärmsladden hamnar i opassande lägen och att den är på väg att åka ur allt mer och mer då Xperia Play har en kontroll som är utskjutbar, och när jag skjuter ut den så löser sig problemet och bilden blir bra igen,fast man ser i vissa lägen beroende på hur mycket in-/utskjuten kontrollen är så ser man tydligt hur skrämen börjar bli mer och mer lik myrornas krig (fast myrorna brusar inte som gamla TV-appareter utan är mer statiska och är på samma ställe).

Frågan:
    Vart törs jag lämna in min telefon på lagning och vart utför de jobbet riktigt ordentligt och genomarbetat och inte gör så man får 77 andra problem istället?

Jag formulerar frågan så som jag gör p g a att jag är rädd att jag ska kasta mina pengar i sjön bara för att jag har läst så mycket dåligt kring mångas service-ärenden och det gör mig riktigt skeptisk och jag vill tillägga att jag inte är rädd för vad summan kommer att bli eller så utan att jag hellre ser att en bra service utförs istället för att jag är dumsnål, utan jag vill att det ska bli ett top notch-resultat.

Och jag tänkte att alla som vill får gärna berätta om sina service-ärenden och lägga fram hur många gånger de gjort det de skulle respektive inte, t ex: de fixade fem av mina telefoner men den senaste misslyckades de med men att du ändå kan rekommendera dem, i den stilen tänkte jag :)

Tack på förhand för alla svar!
    Med vänliga hälsningar Razerblader! :D

2. jongbacken

jongbacken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag vet inte riktigt hur det är med Experia Play, men om det är som du tror så borde det väl inte vara särskilt svårt att skruva loss skärmen och sätta i kontakten igen?

RazerBlader gillar detta.
  3. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 208
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Det där kan man fixa själv om du har lite pill-färdigheter. Flera som gjort det om man läser på XDA.

Om du lämnar in den... vad du än gör så lämna inte in den till Anovo.

4. RazerBlader

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Tack för svaret, jag tänkte aldrig så långt, jag ska kolla lite på XDA om jag hittar någon bra tillvägagångs-guide om hur man bäst plockar isär en Xperia Play :D får bli mitt projekt imorgon anar jag, och tack för rekommendationen att inte lämna in den till Anovo, det är ett av de företagen som jag är som mest skeptisk mot för övrigt :P

5. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 208
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Har du otur kan det ju även vara så att kontakten är sliten eller börjar gå sönder. Det finns dock sådana att köpa billigt på internet har jag sett för länge sedan som man kan byta ut själv. Sett länkar till sådana reservdelar på XDA också.

6. RazerBlader

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Det är det jag eventuellt tror också att den kan vara tyvärr :ehm:

och jag måste köpa T5 och T6-mejslar någonstans märkte jag med idag när jag skulle till och börja :P

Ny fråga:
    Är det möjligen någon som vet ett svenskt företag som man kan beställa kontakten ifrån eller om man kan köpa från en mobilkedja i stil med PhoneHouse ? :)

7. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 208
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Hitta bara en svensk sida med reservdelar:

http://www.mytrendyphone.se/shop/sony-ericsson-xperia-132438c1.html

T5 och andra sådana nycklar kan du köpa billigt på Clas Ohlsson eller nåt sånt annat ställe.

8. RazerBlader

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

9. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 208
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Vet inte riktigt faktiskt har aldrig sett hur det ser ut.

Men vad jag vet är det denna del (http://www.mytrendyphone.se/shop/sony-ericsson-xperia-49320p.html ) som har gått sönder för de flesta och har bytt den mot en nya när displayen har glappat eller lagt av. I och med att din display glappar när du skuter in/ut den så är det säkert den delen som är knas för dig med.

Det kanske kan var nyttigt om du går över till XDA forumet och söker lite där eller frågar efter hjälp finns säkert någon som har lite mer koll än mig.

10. RazerBlader

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Okejski, då vet jag, då frågar jag i Xperia Play-delen av XDA så får man se om det är det som jag behöver beställa, tusen tack för all hjälp återigen :D XDA får hjälpa mig härifrån anar jag :P

11. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 208
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Inga problem! Hoppas att du får den hjälp som du behöver där borta!