Problem: Akut hjälp! "Verifiering misslyckades" S8+

Diskussion i 'Galaxy S8 - Allmänt' startad av EddyMe, 5 sept 2018.

1. EddyMe

EddyMe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Idag hände en konstig grej med mobilen. Jag hade den på laddning och när den var nästan fulladdad så startade den om sig. Sedan kom det upp ett meddelande som säger:

"Verifiering misslyckades.
    Det går inte att starta om enheten.
    Integritetsverifikation misslyckades.
    Du måste återställa enheten till fabriksinställningarna.
    Alla dina uppgifter kommer att raderas."

Där står jag nu. Det enda jag kan göra från denna skärm är att trycka på Återställ. Telefonen är 6 mån gammal och ej rootad. Inga konstiga appar eller så. Fungerade bra enda tills den startade om sig själv. Några tips?? Tyvärr har jag ingen säkerhetskopia så jag vill så gärna komma åt innehållet om det ens är möjligt nu. Har provat att koppla den till datorn men ingen kontakt. Någon??? Mycket tacksam för all hjälp.

2. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    20 238
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    I o med att den inte startas, så är det nog inte så enkelt o komma åt innehållet tyvärr. Jag skulle tyvärr bli förvånad om du kan få kontakt med den då systemet inte har startats

3. inact_0030

inact_0030 Guest

Det enda jag kan komma på är att du försöker starta i säkert läge (How do I put my Samsung Galaxy S8 into Safe Mode | Samsung Support UK) d v s om den ens kommer till Samsung-loggan. Annars kanske det är bättre att du frågar i S8+forumet.
    Det felet du ser brukar betyda att ett viktigt område i systemet är förstört och säkerhetsfunktionerna i systemet stoppar då starten för att säkerheten inte kan garanteras. Det vill säga, systemet tolkar det som om någon kanske försöker hacka sig in och sätter då stopp för detta.

Kristy gillar detta.
  4. Stanem

Stanem Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    528
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max
    Telefon 2:
    Iphone 8
    Telefon 3:
    Samsung S6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 5e
    Platta 2:
    Ipad Mini Retina
    Hade en S6:a som kom med något liknande meddelande... provade med att hålla inne power-knappen tills den stänges ned och startade sedan upp den igen - vill minnas att jag gjorde det några gånger sen hoppade den igång så jag hade nog tur där. Kan vara så att det inte funkar men kan vara värt ett försök?

Kristy gillar detta.