Akut hjälp!

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av kleinis, 21 dec 2010.

1. kleinis

kleinis Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, behöver lite hjälp.

Jag har på något sätt misslyckats då jag skulle flasha min SGS genom Odin. Det var ett försök att roota den som misslyckades och när jag nu försökt få in samsung officiella firmware genom Odin så skiter sig allt.

Jag har testat att ladda hem pit och .tar filer från:
    http://androidforums.com/samsung-ga...res-samsung-galaxy-s-i9000-download-only.html

Vet inte om jag gjorde rätt, ladda de ner I9000XXJPY|2.2.1|2010 December, men vet inte säkert om det var det jag hade tidigare... och använde pit 20100803. JPY la jag in under PDA-fältet i ODIN.

Nu har jag en mobil som fastnar på S-loggan i uppstart och sedan blir helt svart och ligger och vibrerar lite då och då. Händer inget mer.

Vad ska jag använda för PIT, PDA och ev. CSC fil? Vad är skillnad på PDA och CSC?

2. Perka

Perka Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

3. vbilly

vbilly Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade precis samma problem, jag gick in på samfirmware eller nåt och hämtade ner senaste uppdateringen till europa, det var bara en tar fil som jag använde i pda. Flashade och startade om luren 4a gånger sen så funkade det.

4. teknocide

teknocide Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Haha vad lustigt, jag lyckades med samma grej igår. Löste problemet genom att flasha in JM9 med PIT 512 + repartition och sedan JPX utan repartition.