Akut köpråd!

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av freden, 4 jul 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. freden

freden Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Var inne och petade i en annan tråd tidigare om att köpa en Blade, men när jag känt på den så tyckte jag att den verkade "sådär". Ok, inget fel på den, men några saker att önska kanske. Nu har jag med lite tur möjlighet att låna lcash och kan eventuellt få ihop till något "bättre". Behöver akut råd med köpet, då min Tattoo packade ihop helt i morse. Jag har kikat i huvudsak på LG Black, Samsung Galaxy S, Motorola Defy. Även sneglat på ett par andra lurar i lägre prisklasser. Det som är viktigt för mig i mobilen är: Gmail, Facebook, surfa, musikspelare, bildvisning av foton, skaplig kamera för att lägga upp bilder på webben, bra kalender. Kommer inte att spela spel och filmfunktionerna behöver inte vara i toppklass heller. Stort plus är någorlunda bra batteritid, bra skärm med storlek helst 3,5-4 tum och generellt bra kvalitet på mobilen. Android 2.2 som lägsta krav. Ok, kom gärna med förslag. Vill komma iväg imorgon och köpa eller beställa något. man känner sig naken utan en mobil :-) OBS! Såg att Netonnet har Defy, men de skriver att den har android 2.1. Verkar skumt då den har skandinaviska språk enligt deras spec, men det borde vara samma som giganten säljer. Bara rädd för högtalarproblemet....ok, slutsnackat nu :-)

2. DKH

DKH Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Galaxy s är ju fortfarande ett riktigt bra val, du kan även få tag i en desire z för samma pris. Om du vill komma undan lite billigare kan du ta en titt på Huawei Ideos X5, vars hårdvara är i princip identisk med desire z. Den kostar drygt 2200.

3. swanden

swanden Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Lg black skulle jag köpt, designen är ju jävligt snygg (imo).

4. freden

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svaren! Ska känna på lurarna. Var inne på en Defy, men blivit lite avskräckt gällande högtalarproblemet. Å andra sidan får man väl lämna in den om det skulle bli strul. Ska som sagt spana in Samtliga som nämnts. Vill se LG Black på riktigt. Ser ju ruskigt skön ut på bilderna och verkar uppfylla kraven.

5. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Om du lyssnar på musik är DSPManager som följer med CyanogenMod romen ett måste för att få riktigt grymt ljud. Nu har jag ingen koll på vilka mobiler som CM7 finns till, men mitt tips är att köpa en lur som CM finns till. :)

6. freden

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hund, ok...det låter vettigt. Jag är tyvärr inte så kunnig inom området, men värt att forska lite.

7. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Utan DPSManager låter mina hörlurar (som kostade ca 1000 kr) som ett par billiga för typ 200 kr, med DSPManager aktiverat och Equalizerna inställd så som jag vill ha det på min O2X, känns det verkligen som att mina lurar är värd varenda krona flera gånger om.

Det är alltid lika roligt att slå på låten YouTube - ‪Celph Titled ft. Cashmere the PRO and Oktober - Clap‬‏ och låta folk lyssna på ljudet i mina lurar. Dom ser ut som fågelholkar när det vibrerar i huvudet. :D

8. freden

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Haha, ja man kan verkligen reta sig på ljudet, när man lagt en bra slant på lurarna så låter det fortfarande lite pissigt. Det blir svårt att välja rätt lur. Man får väl bara välja något och vara nöjd antar jag. Ju mer man läser på så blir man bara mer förvirrad. Känns som att vad man än tar så blir det ett gigantiskt lyft mot min gamla Tattoo. Det som stör mig mest, är att det alltid ska finnas "barnsjukdomar" på nästan varje modell.

9. freden

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dags att sikta in sig på kudden och se vad morgondagen ger :-)

10. freden

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jaha! var inne på Mediamarkt och kikade på LG Black...och den var riktigt nice, men kändes så "stor" och misstänker att längden inte kommer att funka, då jag alltid har mobilen i framfickan på jeansen. Kollade även på Samsung. I alla fall så är mediamarkt långt ifrån billigast och den så kallade "prisfesten" kan dom stoppa upp någonstans. Jobbiga försäljare som är drillade att vara polare med dig så fort du kliver in. Sen slank jag in på Elgiganten och såg Motorola Defy :-) Måtten kändes rätt med en gång! Tyvärr så bleknade den lite i upplevelse mot LG´n och galaxyn, men det är också bara min uppfattning såklart. I alla fall så bestämde jag mig för Defy och såg att den gick lös på 2990:- och frågade då om jag kunde få den till "web-priset" istället...och det gick bra. -Det blir då 2799:- sa han....varpå jag gick därifrån, då jag vet att priset var 2739:- och i det läget sket jag i de 60kr, utan det är deras jävla stil som retar mig. Lagom irriterad styrde jag kosan mot Netonnet och köpte min Defy istället. De hade fått in den med Nordic 2.2 med priset 2749:- och bra bemötande också! Nu försöker jag se vilken färg det är på kameralinsen...tycker mig se lite orange färg, men vete tusan faktiskt. Ok, det sägs att färgen inte är avgörande?! Jaja, det ska bli kul att bekanta sig med den och jag hoppas allt funkar ok. Den har fryst till ett par ggr och WiFi anslutningen ville inte riktigt (provade på ett ställe där min Tatto alltid funkat). Får läsa på mer och meka med inställningarna samt se vad som kan vara vettigt att ladda ner från Market.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.