AKUT! Mobilen har raderat mina kontakter!

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Zunesson, 24 maj 2010.

1. Zunesson

Zunesson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som topic säger!

Jag gjorde en fabriksåterställning tidigare idag och nu hittar mobilen inte några kontakter på mitt sim-kort!

vcardet som jag backupat med råkade jag radera via datorn men kan inte ens hitta det i papperskorgen nu... wtf?! Hur ska jag göra för att få tag på det? Har provat med PC inspector file recovery och det hittar inte vcardet heller?

Någon som har ett förslag på hur jag ska göra för att få tillbaka alla mina sim-kontakter?

tror att mitt förra sim-kort är inaktiverat nu då jag bytt abonnemang också, eller brukar kontakter ligga kvar ändå?

Akut hjälp behövs då jag åker till Polen inatt!

Tack på förhand!

2. Mr_Snarl

Mr_Snarl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Har du dina kontakter på ditt google konto? Där kan du också exportera vcard.
    Om du haft wave secure på din telefon och synkat kontakterna dit också, så kan du ju ta dem därifrån.

3. Zunesson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har inte något av det tyvärr :(

Jag tycker det skummaste är att vcardet inte ens ligger i papperskorgen? annat jag raderade ligger ju där...

4. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Ingen vidare hjälp, men hur har du lyckats med denna bedriften?
    Jag har kontakterna både på simkortet och i telefonen och allt fanns
    kvar efter min fabriksåterställning. Skumt och rejält tråkigt.

Men kolla ditt gamla simkort för även om det är inaktiverat lär du ändå
    kunna komma åt kontakterna.

5. Zunesson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tänkte: "aja, vcard, det är säkert bara någon onödig kontakt någon skickat... den raderar jag så inte den ligger och skräpar"

Därefter gjorde jag fabriksåterställning eftersom kameran krånglat lite

sen vet jag inte om det är jag som glömt lägga in kontakterna på det nya sim-kortet eller om mobilen tagit bort dom.

Nu kan jag inte ens hitta vcardet med file-recovery program

--> FFFFFFFFFUUUUUUUUUUUU

6. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Gör så här:
    Stoppa i ditt gamla simkort i din desire (den borde inte vara operatörslåst) synca kontakterna med ditt google konto alternativt exportera som vCard och flytta till datorn.

du kan också stoppa i ditt gamla simkort i en annan telefon som har bluetooth och sen skicka över alla kontakter (på sonyericsson finns iaf "skicka alla kontakter" som alternativ) till din desire. Hoppas det hjälper.

7. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Lär av detta och se till att synka dina kontakter mot Google denna gång. :) Tydligen är det inte alltid standardinställningen i Sense-mobiler vilket är lite konstigt.

Har man väl synkat dem till Google en gång synkas de automatiskt ner vid fabriksåterställningar. Du får även en backup på dem hos Google som du sedan kan exportera till några olika standard-format.

Ska man vara petig är det ju också DU som raderat dina kontakter, inte mobilen. ;)

Hoppas du löser det. :) De förslag folk givit bör fungera fint. När ett abonnemang deaktiveras eller du får ett nytt simkort till ditt befintliga är det enda som händer att det simkortet kommer nekas ansluta till mobilnätet. All data lämnas kvar intakt, inklusive kontakter och SMS som sparats där.

Last edited: 24 maj 2010